Content
21. oktober 2022
Gode råd til dine annoncer på Google
Indhold
5 Effektive råd Benyt tal “Smerten” du løser Benyt eksakt match Annonceudvidelser Rotation af annoncerIndhold
5 Effektive rådBenyt tal“Smerten” du løserBenyt eksakt matchAnnonceudvidelserRotation af annoncer5 effektive gode råd til når du skriver annoncer til Google Ads:
- Sørg for, at det eksakte søgeord står i annoncen
- Tag udgangspunkt i dine potentielle kunders ‘pain’
- Brug tal i dine annoncetekster for at være mere iøjenfaldende
- Benyt så mange annonceudvidelser, som muligt
- Lad Googles algoritme sammensætte dine annoncer
Når du skal lykkedes med Google Ads annoncering, så er det ikke nok med tekniske tryllerier, eller spidsfindigheder. Dine kampagner kommer ikke til, at performe bedre end annoncerne, som du præsenterer til dine potentielle kunder.
Dine annoncer på Google er i sidste ende med til at definere din mængde af trafik, dine klikpriser og dine konverteringsrater.
Så for at hjælpe jer godt på vej, så har vi forsøgt, at samle nogen gode råd, som du kan benytte, når du skal udarbejder annoncer til Google Ads.
Jeg uddyber mine fem råd her nedenfor.
Put tal i dine Google annoncer
Inkorporer tal i dine annoncer. Det kan både være årstal, antal cases, procent stigninger og deslige. Pointen er at tal er i øjenfaldende i søgemaskinernes søgeresultater.
Tag udgangspunkt i dine potentielle kunders ‘pain’
Tal ind i den søgendes ‘pain’. Du kan med fordel benytte viden fra sælgerne, omkring hvad kundernes udfordringer er, når de vælger at købe jeres produkter/services.
På den måde taler I potentielt direkte til den følelse eller oplevelse, som jeres potentielle kunde sidder med, og dermed øger I sandsynligheden for at de vælger at klikke på jer, fordi I ”forstår deres situation”.
Andet eksempel:
Brug eksakt match
Sørg for det eksakte søgeord, som bliver benyttet i Google annoncerne. Det sørger du delvist for ved at have en ‘single keyword ad grouping’-struktur (SKAG). Altså hvor man bygger kampagnerne op efter, at hvert søgeord har sin egen annoncegruppe. Fremfor at have en lang række søgeord i den samme annoncegruppe.
Brug så mange annonceudvidelser, som muligt
Benyt mange udvidelser så du fylder mere i søgeresultaterne, samt tilbyder de søgende mere information, at træffe en beslutning ud fra. Vi vil særligt anbefale sitelinks, image, lokation og telefonnummer, da disse er nemme at sætte op, ofte bliver vist og giver blikfang, og dermed øget CTR.
Lad algoritme shuffle dine Google annoncer
Undlad at ”pinne” dine overskrifter og beskrivelser. Vi har rendt nogle splittest mellem RSA-annoncer (Responsive Search Ads), hvor vi har pinnet overskrifter og beskrivelser til en fast position vs. En uden. Annoncen uden pins, bliv prioriteret højere af Google, og fik helt generelt en højere visningsrate, fordi man har gjort det nemmere for Googles algoritme at optimere frit. Det kræver selvfølgelig at du skriver overskrifter, som fungerer på kryds og tværs, så overvej det når du skriver nye annoncer.
Og husk
Skriv mindst 6 overskrifter og 4 beskrivelser i hver RSA, så der er nok for Google at arbejde med.
Jeg håber, at det gav dig noget at arbejde med. Afsted med dig – du skal ud og lave nogle kick a** Google annoncer.
God fornøjelse.