Content

21. oktober 2022

Gode råd til dine annoncer på Google

Indhold

5 Effektive råd Benyt tal “Smerten” du løser Benyt eksakt match Annonceudvidelser Rotation af annoncer

Indhold

5 Effektive rådBenyt tal“Smerten” du løserBenyt eksakt matchAnnonceudvidelserRotation af annoncer

5 effektive gode råd til når du skriver annoncer til Google Ads:

  1. Sørg for, at det eksakte søgeord står i annoncen
  2. Tag udgangspunkt i dine potentielle kunders ‘pain’
  3. Brug tal i dine annoncetekster for at være mere iøjenfaldende
  4. Benyt så mange annonceudvidelser, som muligt
  5. Lad Googles algoritme sammensætte dine annoncer

Når du skal lykkedes med Google Ads annoncering, så er det ikke nok med tekniske tryllerier, eller spidsfindigheder. Dine kampagner kommer ikke til, at performe bedre end annoncerne, som du præsenterer til dine potentielle kunder.

Dine annoncer på Google er i sidste ende med til at definere din mængde af trafik, dine klikpriser og dine konverteringsrater.

Så for at hjælpe jer godt på vej, så har vi forsøgt, at samle nogen gode råd, som du kan benytte, når du skal udarbejder annoncer til Google Ads.

Jeg uddyber mine fem råd her nedenfor.

Put tal i dine Google annoncer

Inkorporer tal i dine annoncer. Det kan både være årstal, antal cases, procent stigninger og deslige. Pointen er at tal er i øjenfaldende i søgemaskinernes søgeresultater.

Screenshot fra Google søgning

Tag udgangspunkt i dine potentielle kunders ‘pain’

Tal ind i den søgendes ‘pain’. Du kan med fordel benytte viden fra sælgerne, omkring hvad kundernes udfordringer er, når de vælger at købe jeres produkter/services.
På den måde taler I potentielt direkte til den følelse eller oplevelse, som jeres potentielle kunde sidder med, og dermed øger I sandsynligheden for at de vælger at klikke på jer, fordi I ”forstår deres situation”.

Screenshot fra Google søgning

Andet eksempel:

Screenshot fra Google søgning

Brug eksakt match

Sørg for det eksakte søgeord, som bliver benyttet i Google annoncerne. Det sørger du delvist for ved at have en ‘single keyword ad grouping’-struktur (SKAG). Altså hvor man bygger kampagnerne op efter, at hvert søgeord har sin egen annoncegruppe. Fremfor at have en lang række søgeord i den samme annoncegruppe.

Screenshot fra Google søgning

Brug så mange annonceudvidelser, som muligt

Benyt mange udvidelser så du fylder mere i søgeresultaterne, samt tilbyder de søgende mere information, at træffe en beslutning ud fra. Vi vil særligt anbefale sitelinks, image, lokation og telefonnummer, da disse er nemme at sætte op, ofte bliver vist og giver blikfang, og dermed øget CTR.

Screenshot fra Google søgning

Lad algoritme shuffle dine Google annoncer

Undlad at ”pinne” dine overskrifter og beskrivelser. Vi har rendt nogle splittest mellem RSA-annoncer (Responsive Search Ads), hvor vi har pinnet overskrifter og beskrivelser til en fast position vs. En uden. Annoncen uden pins, bliv prioriteret højere af Google, og fik helt generelt en højere visningsrate, fordi man har gjort det nemmere for Googles algoritme at optimere frit. Det kræver selvfølgelig at du skriver overskrifter, som fungerer på kryds og tværs, så overvej det når du skriver nye annoncer.

Screenshot fra Google Ads

Og husk

Skriv mindst 6 overskrifter og 4 beskrivelser i hver RSA, så der er nok for Google at arbejde med.

Jeg håber, at det gav dig noget at arbejde med. Afsted med dig – du skal ud og lave nogle kick a** Google annoncer.

God fornøjelse.

Relaterede indlæg

Hvad er SEM?

9 steder hvor mine Google Ads-kunder og tidligere bureauer fejler

Relaterede indlæg

Hvad er SEM?

9 steder hvor mine Google Ads-kunder og tidligere bureauer fejler

Relaterede nyheder

KONTAKT OS

Første skridt i din forretningsudvikling

Tøv ikke - vi er altid klar på en snak!

Vi sidder bare og venter på dit kald: +45 70 60 47 34

(Ønsker du at søge et job, så skal du henvende dig via vores karriereside for at komme i betragtning)

Dampfærgevej 27-29 st.
2100 København Ø
Rugårdsvej 55A 1. TV
5000 Odense C
Find kontaktperson
Skriv til os
Book et møde
Tilmeld nyhedsbrev
Job og Karriere
Skriv til os

Første skridt i din forretningsudvikling






    Du er en stjerne!

    Tak for din besked

    Vi vender tilbage hurtigst muligt.
    Rigtig god dag ☀️

    Book møde

    Snak med os når det passer dig bedst!

    Hvonår?

    Vælg dato

    Ledige tider

    Book møde

    Tak! - Vi skal bare lige vide lidt mere om dig






      Du er en stjerne!

      Tak for din besked

      Vi vender tilbage hurtigst muligt.
      Rigtig god dag ☀️

      Tilmeld nyhedsbrev

      Få de seneste nyheder og trends




        Du er en stjerne!

        Tak for din tilmelding

        Du er nu tilmeldt vores nyhedsbrev.
        Rigtig god dag ☀️