Vent venligst

Vi har modtaget din forespørgsel
Tak for din forespørgsel

. Vi sætter pris på muligheden for at drøfte dit projekt. Du hører fra os inden for 1-2 hverdage
På gensyn

Step 1 / 3

orange landscape
close icon

Fejl: Kontaktformular ikke fundet.

juni 16, 2024

Gode råd til dine annoncer på Google

Tilbage til vidensunivers

Thomas Østerkjerhuus

Thomas Østerkjerhuus

Adm. direktør og Partner

5 effektive gode råd til når du skriver annoncer til Google Ads:

  1. Sørg for, at det eksakte søgeord står i annoncen
  2. Tag udgangspunkt i dine potentielle kunders ‘pain’
  3. Brug tal i dine annoncetekster for at være mere iøjenfaldende
  4. Benyt så mange annonceudvidelser, som muligt
  5. Lad Googles algoritme sammensætte dine annoncer

Når du skal lykkedes med Google Ads annoncering, så er det ikke nok med tekniske tryllerier, eller spidsfindigheder. Dine kampagner kommer ikke til, at performe bedre end annoncerne, som du præsenterer til dine potentielle kunder.

Dine annoncer på Google er i sidste ende med til at definere din mængde af trafik, dine klikpriser og dine konverteringsrater.

Så for at hjælpe jer godt på vej, så har vi forsøgt, at samle nogen gode råd, som du kan benytte, når du skal udarbejder annoncer til Google Ads.

Jeg uddyber mine fem råd her nedenfor.

Put tal i dine Google annoncer

Inkorporer tal i dine annoncer. Det kan både være årstal, antal cases, procent stigninger og deslige. Pointen er at tal er i øjenfaldende i søgemaskinernes søgeresultater.

Screenshot fra Google søgning

Tag udgangspunkt i dine potentielle kunders ‘pain’

Tal ind i den søgendes ‘pain’. Du kan med fordel benytte viden fra sælgerne, omkring hvad kundernes udfordringer er, når de vælger at købe jeres produkter/services.
På den måde taler I potentielt direkte til den følelse eller oplevelse, som jeres potentielle kunde sidder med, og dermed øger I sandsynligheden for at de vælger at klikke på jer, fordi I ”forstår deres situation”.

Screenshot fra Google søgning

Andet eksempel:

Screenshot fra Google søgning

Brug eksakt match

Sørg for det eksakte søgeord, som bliver benyttet i Google annoncerne. Det sørger du delvist for ved at have en ‘single keyword ad grouping’-struktur (SKAG). Altså hvor man bygger kampagnerne op efter, at hvert søgeord har sin egen annoncegruppe. Fremfor at have en lang række søgeord i den samme annoncegruppe.

Screenshot fra Google søgning

Brug så mange annonceudvidelser, som muligt

Benyt mange udvidelser så du fylder mere i søgeresultaterne, samt tilbyder de søgende mere information, at træffe en beslutning ud fra. Vi vil særligt anbefale sitelinks, image, lokation og telefonnummer, da disse er nemme at sætte op, ofte bliver vist og giver blikfang, og dermed øget CTR.

Screenshot fra Google søgning

Lad algoritme shuffle dine Google annoncer

Undlad at ”pinne” dine overskrifter og beskrivelser. Vi har rendt nogle splittest mellem RSA-annoncer (Responsive Search Ads), hvor vi har pinnet overskrifter og beskrivelser til en fast position vs. En uden. Annoncen uden pins, bliv prioriteret højere af Google, og fik helt generelt en højere visningsrate, fordi man har gjort det nemmere for Googles algoritme at optimere frit. Det kræver selvfølgelig at du skriver overskrifter, som fungerer på kryds og tværs, så overvej det når du skriver nye annoncer.

Screenshot fra Google Ads

Og husk

Skriv mindst 6 overskrifter og 4 beskrivelser i hver RSA, så der er nok for Google at arbejde med.

Jeg håber, at det gav dig noget at arbejde med. Afsted med dig – du skal ud og lave nogle kick a** Google annoncer.

God fornøjelse.

Thomas Østerkjerhuus Adm. direktør og Partner
Thomas Østerkjerhuus
Adm. direktør og Partner
Er Morningtrains helt egen ’Jack of all trades, master of none’. Thomas (eller Øster) har viden på tværs af hele organisationen, og han elsker at dele sin viden. Derfor har han over hans 7 år i forretningsudviklingsfaget haft 3 podcast serier, skrevet et utal af blogindlæg samt 2 ebøger.
Hello there
We can see that you are from Denmark. Would you like to switch to Danish?