Vent venligst

Vi har modtaget din forespørgsel
Tak for din forespørgsel

. Vi sætter pris på muligheden for at drøfte dit projekt. Du hører fra os inden for 1-2 hverdage
På gensyn

Step 1 / 3

orange landscape
close icon

Fejl: Kontaktformular ikke fundet.

november 24, 2021

SEO Branche analyse – Arkitektbranchen

Tilbage til vidensunivers

Simon Lübiç Hedegård

Simon Lübiç Hedegård

Head of Growth & Partner

SØGEORDSTRAFIK

Vi har analyseret og fundet frem til at der månedligt bliver foretaget 50.000 søgninger gennemsnitlige i arkitekt branchen. Det er et mellem stor marked, hvor man via de rigtige søgeord helt klart kan få gode resultater på Google. Ud fra disse søgninger har vi udvalgt de 15 største søgeord og analyseret konkurrenterne, og prisen for CPC.

DE STØRSTE SØGEORD & KONKURRENTER

Vi har udvalgt 15 mest søgte, søgeord og undersøgt dem nærmere:

SØGEORD MND. SØGNING 1. KONKURRENT 2. KONKURRENT 3. KONKURRENT
hus 5400 husetesbjerg.dk eurodan-huse.dk husforbi.dk
arkitekt 2900 aarstiderne.dk danskeboligarkitekter.dk arkitektforeningen.dk
indretningsarkitekt 2900 arkitektskolen.com studentum.dk trineboelskifte.dk
dansk design 1600 dcc.dk designmuseum.dk danskdesigntalent.dk
nyt hus 1600 skanlux.dk eurodan-huse.dk huscompagniet.dk
dansk arkitektur center 1600 dac.dk dac-bookshop.dk visitcopenhagen.dk
typehus 1300 eurodan-huse.dk ide-huse.dk prebenjorgensenhuse.dk
arkitektur og design 390 arkitekturdesign.dk studentum.dk kadk.dk
arkitektur 1000 dac.dk byggeri-arkitektur.dk bjerg.nu
havearkitekt 1000 havearkitekt.dk pernilledanielsen.dk haveselskabet.dk
landskabsarkitekt 720 landskabsarkitekter.dk gnb-landskab.dk schonherr.dk
danske arkitekter 480 danskeark.dk danskeboligarkitekter.dk visitcopenhagen.dk
arkitekttegnet hus 480 skanlux.dk jjhansen.dk ide-huse.dk
teknisk tegner 260 kts.dk herningsholm.dk techcollege.dk
tegnestue københavn 210 plh.dk zoomarkitekter.dk mangor-nagel.dk

/* Here you can add custom CSS for the current table */ /* Lean more about CSS: https://en.wikipedia.org/wiki/Cascading_Style_Sheets */ /* To prevent the use of styles to other tables use “#supsystic-table-2” as a base selector for example: #supsystic-table-2 { … } #supsystic-table-2 tbody { … } #supsystic-table-2 tbody tr { … } */

PRISNIVEAU

Prisen på søgeord i advokat branchen svinger fra 2 kr. til 30 kr., dette skyldes det markeds størrelse. Generelle branche beskrivende ord er dyre, da der altid er en høj konkurrence på dem.

De mere specikke markedsafgrænsende søgeord, er billigere selvom om konkurrencen også er høj. Derfor kan det være en god idé at starte med at invester i disse søgeord, da du rammer en specifik målgruppe.

GENNEMSNITLIG CPC

CPC – Cost per Click er det beløb der bliver opkrævet, når du får et klik på din annonce via det bestemte søgeord.

Hvis I vil opnå bedre resultater og succes med Adwords, anbefaler vi jo billigere CPC I kan få, jo flere klik vil I opnå med jeres dagsbudget.

SØGEORD GNS. CPC
hus 7,78
arkitekt 23,69
indretningsarkitekt 7,52
dansk design 4,15
nyt hus 11,79
dansk arkitektur center 7,25
typehus 14,34
arkitektur og design 2,29
arkitektur 2,16
havearkitekt 13,72
landskabsarkitekt 7,20
danske arkitekter 9,40
arkitekttegnet hus 480
teknisk tegner 6,31
tegnestue københavn 15,11

/* Here you can add custom CSS for the current table */ /* Lean more about CSS: https://en.wikipedia.org/wiki/Cascading_Style_Sheets */ /* To prevent the use of styles to other tables use “#supsystic-table-2” as a base selector for example: #supsystic-table-2 { … } #supsystic-table-2 tbody { … } #supsystic-table-2 tbody tr { … } */

GEOGRAFISK FORDELING

Der er en væsentlig forskel, på hvad din potentialt kunder søger på, afhængig af deres geografisk placering. Vi har prøvet at give et overblik over hvordan forbruger foretager søgning i advokatbranchen, afhængig af de populære søgeord fordelt over de 5 regioner.

Flest søgninger bliver foretaget, fra Hovedstaden, dernæst Midtjylland.

For at få specifik oplysninger om hvilken søgeord der er populær i hvilken region kan du kontakte os.

Illustration af søgninger i forbindelse med arkitekt branchen i Danmark

 

Simon Lübiç Hedegård Head of Growth & Partner
Simon Lübiç Hedegård
Head of Growth & Partner
Er Morningtrains marketing/forretningsudvikler-geni. Simon har arbejdet med SEM i 6 år, og han er fra den gamle skole, hvor han skulle gøre det hele selv. Simon har defineret Morningtrains leadgenereringsframework og derudover så er han hjernen bag vores seneste leadgen software Morningtrack™.
Hello there
We can see that you are from Denmark. Would you like to switch to Danish?