Vent venligst
Step 1 / 3
Google Ads, SEO, linkbuilding, leadgenerering
Pfeiffer Plastikkirurgi
Pfeiffer Plastikkirurgi havde en markant vækstplan, da de ville udnytte skaleringspotentialet i forretningen.
Fokus var derfor på rentabel leadgenerering af seriøse kundeemner - og en løbende evaluering af den rigtige kombination af digitale indsatser.
Problem
Uudnyttet kapacitet er en væksthæmmer
Pfeiffer Plastikkirugi opstartede i 2018 og udfører en lang række plastikoperationer inden for ansigtsløst, brystforstørrelser og lignende.
En stor del af væksten i kundebasen sker, når Pfeiffers kunder anbefaler ham til deres netværk. Derfor er den enkelte kunde meget værd, da en ofte leder til flere.
Det kræver dog, at de første kunder finder frem til Pfeiffer Plastikkirugi - og som nystartet virksomhed kræver det synlighed på de rigtige digitale kanaler.
Men synlighed i sig selv er ikke nok - fordi det er et dyrt marked at markedsføre sig på. Det var derfor utrolig vigtigt for Pfeiffer Plastikkirugi, at der kunne tegnes tydelige streger mellem de digitale indsatser og de efterfølgende konkrete kundehenvendelser. Morningbound blev inviteret med til at realisere denne mission.
Planen
Solid leadgenerering via Google Ads, SEO og Facebook
For en forholdsvist ny klinik er Google og Facebook helt oplagte markeder, da de solgte produkter/ydelser allerede er kendte af mulige købere, og mange tusinde søger efter dem hver eneste måned. Da vi samtidigt udviklede Pfeiffer Plastikkirugi et nyt website, så blev Google og Facebook endnu mere oplagte kanaler til at æde markedsandele fra de store spillere.
Der blev derfor lagt en stor indsats med synlige kampagner og annoncer på Google, Facebook, Instagram og SEO.
Her blev Facebook og Instagram brugt til at fange interessen hos potentielle kunder, imens SEO og Google Ads blev vigtigt kanaler til at fange mulige kunder, som var langt på købsrejsen.
En utrolig vigtig del af indsatsen var dog især sporingen af kunderejsen hos de forskellige website-besøgende. Vi benyttede os af vores framework Morningtrack™ til at spore effekten af de forskellige marketingindsatser for at se, hvilke der gav konkrete henvendelser til Pfeiffer Plastikkirugi over telefon, mail og kontaktformularer.
Således kunne Pfeiffer Plastikkirugi månedligt gennemgå de forskellige henvendelser med Morningbounds specialister og identificere hvilke indsatsområder, som gav de relevante kundehenvendelser.
Resultat
Pfeiffer Plastikkirugi har fået travlt - rigtig travlt
Resultaterne for Pfeiffer Plastikkirugi blev tydeligt allerede 3-6 måneder inde i samarbejdet - hvor især følgende resultater skinner igennem
- Pfeiffer Plastikkirugi har nu så mange ordrer, at det nu kniber med at kunne følge med.
- Pfeiffer Plastikkirugi har nu specifik indsigt i præcis de søgeord og målgrupper, som giver de gode konsultationer.
- Pfeiffer Plastikkirugis nye website sikrer høj hastighed og god brugeroplevelse, så en stor del af de mange website besøgende ender med at tage kontakt.
- Pfeiffer Plastikkirugi er godt i gang med at erobre organiske placeringer på Google i et enormt konkurrencepræget marked, som kræver høj website autoritet grundet Googles skærpede krav på emner inden for YMYL (Your Money or Your Life)
Stærke resultater
Pfeiffer Plastikkirugi får kunder i klinikken
fuld ordrebog
Flere henvendelser
Mere trafik
Øget konverteringsrate
Customer Lifetime Value
Indblik i kundens reelle værdi er god forretning
En vigtig metric at kende når du arbejder med leadgenerering er, at du ved, hvad en kunde er værd. Pfeiffer Plastikkirugi ved, at nye kunder er ganske værdifulde, da en ny kunde typisk anbefaler flere nye kunder efterfølgende.
Med den viden kunne Morningbounds specialister annoncere så effektivt som muligt, fordi de vidste præcist, hvor meget det måtte koste at erhverve en ny kunde via de digitale marketingindsatser.
Meget vækst går nemlig ofte tabt, fordi man undervurderer værdien af nye kunder - og faktisk ikke ender med at turde konkurrere om kunderne online. Dette var dog ikke tilfældet for Pfeiffer Plastikkirugi, da de havde denne indsigt.
Morningtrack™ giver indblik i kunderejsen
Website besøgende er godt men kunder er bedre
Når man betaler høje annonceringsomkostninger på Google, fordi man er i et konkurrencepræget marked - så er det endnu mere afgørende, at en høj andel af de besøgende bliver til kundehenvendelser.
Med frameworket Morningtrack™ kunne Pfeiffer Plastikkirugi hele tiden evaluere på hvilke digitale indsatser, som faktisk gav de spændende kunder.
Dette gav Pfeiffer Plastikkirugi blod på tanden for gradvist at skrue op for den digitale indsats mod flere kunder.
Samarbejde
Samarbejde med Morningboundgiver internt team guidance
En vigtig del af samarbejdet mellem Pfeiffer Plastikkirugi og Morningbound var, at der blev prioritet dialog og sparring.
Således kunne Pfeiffer Plastikkirugis interne team ide-udvikle med Morningbound specialister og teste nye teorier ad - og Morningbound kunne bidrage med erfaringer fra lignende cases.
Med koblingen af Pfeiffers indblik i deres forretning og Morningbounds erfaring med digital implementering, så kunne vi i fællesskab rykke rigtig hurtigt på de aftalte indsatser.
Relaterede cases
Udforsk andre cases inden for det samme emne
Kontakt
Skal vi også hjælpe dig med at vækste via digital marketing?
Hvis du bare er en smule fristet af at lade vores Digital forretningsudvikler kigge på din udfordring, så kan vi sagtens forstå dig! Du er bestemt ikke den første.
Tag fat i Steffen til en uforpligtende snak eller møde.