Har du brug for udvikling eller design?

Bluebeam

International B2B leadgenerering

Bluebeam er en global leder inden for byggeteknologi, der siden 2002 har leveret digitale løsninger til arkitekter, ingeniører og byggefagfolk. Deres produkter forbinder bl.a. kontor og byggeplads, hvilket muliggør effektivt samarbejde i realtid.

For at udvide deres internationale rækkevidde valgte Bluebeam os som bureaupartner til at fremme deres digitale opmålingsværktøjer.

Udfordring

Bluebeam vidste, at de havde et virkelig godt produkt. Der var bare ikke nok, som kendte og brugte det, og det havde de brug for vores hjælp til.

Plan

Vi startede med en massiv udvidelse af søgeord med relevante danske, svenske og norske søgetermer på Google Ads for at identificere nye, købsladede søgeord for Bluebeam.

Resultat

Resultatet blev en markant vækst i trial-signups allerede få måneder inde i samarbejdet, hvor vi havde opnået flere milepæle. Derudover udvidede vi til flere markeder.

Leads, der skaber forretning

Antal relevante signups pr. måned

+100

signups

Resultater, som øgede kendskabsgraden

Resultaterne underbygger den globale digitale strategi og handlingsplan, som blev omdannet til effektivt samarbejde og eksekvering.

Især de følgende 3 milepæle var af stor betydning:

  • Massiv vækst i antal downloadede trials i både Danmark, Sverige og Norge. De leads, som markedsføringen giver, er af høj kvalitet og til glæde for sælgerne.
  • Vi har i fællesskab udforsket og skabt nye markeder for Bluebeam igennem nye, forretningskritiske søgeord.
  • En solid proces omkring implementeringen af den globale strategi, hvor vi samarbejder med brandingbureauet for at sikre en overensstemmende omnichannel strategi.

Besøg Bluebeam

“Vi har samarbejdet med Morningbound siden 2019, og senest gik vi ind i Norge som marked, hvor vi allerede nu indfrier +100 relevante månedlige signups til vores system. Vi har en løbende stærk dialog, hvor vi planlægger og eksekverer på de næste skridt i vores digitale strategi.”

Jannike

Marketingansvarlig, Bluebeam

Indhold

Resultater Udfordringen Samarbejdet

International marketingindsats der understøttede produktsalget

Vi styrkede marketingindsatsen med en målrettet webindsats, hvor vi skabte specifikke landingssider til de forskellige produktkategorier og øgede konverteringsraten. Sammen med Bluebeams salgsorganisation evaluerede vi løbende resultaterne for at sikre, at marketingindsatsen drev forretningen fremad.

Ved at turde udvide og eksperimentere i Google Ads med udvidelse af søgeord identificerede vi desuden nye målgrupper. Vi identificerede også, hvilke målgrupper, som hyppigst skrev sig op til trials af Bluebeams produkt.

Endvidere jagtede vi ikke kun den mest købsladede trafik men iværksatte også en top-funnel indsats med display-, YouTube- og Discovery-annoncering. Samtidig implementerede vi en SEO-strategi for at tiltrække nye potentielle kunder og vise dem, hvordan Bluebeams produkt kan løse udfordringer i større byggeprojekter gennem digitalisering.

Til sidst sikrede vi, at den globale marketingplan blev korrekt oversat og tilpasset til de nordiske markeder.

Global digital strategi og inbound marketing

Bluebeam havde derfor en klar målsætning om at opnå langt flere leads / trial downloads i de nordiske lande – Danmark, Norge og Sverige. De ved nemlig, at når byggevirksomheder først har prøvet Revu – så bliver de ved. Udfordringen lå i at få kunderne til at prøve det til at starte med.

Der lå dermed en stor mission i at udvide den digitale indsats for at opnå flere leads og trials. Samtidig søgte Bluebeam en performance marketing partner, som kunne indgå i tæt dialog med det tilknyttede brandingbureau.

Mange interessanter kræver god kommunikation

En afgørende faktor for, at denne internationale marketingindsats lykkedes så godt, var, at sammenspillet mellem Bluebeam, brandingbureauet og os blev prioriteret i høj grad. Det gav den røde sammenhængende tråd mellem de forskellige indsatser og den globale strategi.

Dette sammenspil blev styrket via hyppige sparringsmøder mellem alle parter for at sikre, at kommunikationen og eksekveringen på de digitale indsatser gik efter planen.

Specialister på denne case

Simon

Simon Lübiç Hedegård

Head of Growth & Partner

Jacob

Jacob Bartholdy

Head of PPC

KONTAKT OS

Første skridt i din forretningsudvikling

Tøv ikke - vi er altid klar på en snak!

Vi sidder bare og venter på dit kald: +45 70 60 47 34

(Ønsker du at søge et job, så skal du henvende dig via vores karriereside for at komme i betragtning)

Nyhavn 16, 4. th,
1051 København K
Rugårdsvej 55A 1. TV
5000 Odense C
Find kontaktperson
Skriv til os
Book et møde
Tilmeld nyhedsbrev
Job og Karriere
Skriv til os

Første skridt i din forretningsudvikling






    Du er en stjerne!

    Tak for din besked

    Vi vender tilbage hurtigst muligt.
    Rigtig god dag ☀️

    Book møde

    Snak med os når det passer dig bedst!

    Hvonår?

    Vælg dato

    Ledige tider

    Book møde

    Tak! - Vi skal bare lige vide lidt mere om dig






      Du er en stjerne!

      Tak for din besked

      Vi vender tilbage hurtigst muligt.
      Rigtig god dag ☀️

      Tilmeld nyhedsbrev

      Få de seneste nyheder og trends




        Du er en stjerne!

        Tak for din tilmelding

        Du er nu tilmeldt vores nyhedsbrev.
        Rigtig god dag ☀️

        Få vores bud på, hvad du skal kaste dig over

        Gratis SEO-analyse







          Du er en stjerne!

          Vi glæder os til at give dig noget håndgribeligt