Bluebeam
International B2B leadgenerering
Bluebeam er en global leder inden for byggeteknologi, der siden 2002 har leveret digitale løsninger til arkitekter, ingeniører og byggefagfolk. Deres produkter forbinder bl.a. kontor og byggeplads, hvilket muliggør effektivt samarbejde i realtid.
For at udvide deres internationale rækkevidde valgte Bluebeam os som bureaupartner til at fremme deres digitale opmålingsværktøjer.
Leads, der skaber forretning
Antal relevante signups pr. måned
+100
signups
Resultater, som øgede kendskabsgraden
Resultaterne underbygger den globale digitale strategi og handlingsplan, som blev omdannet til effektivt samarbejde og eksekvering.
Især de følgende 3 milepæle var af stor betydning:
- Massiv vækst i antal downloadede trials i både Danmark, Sverige og Norge. De leads, som markedsføringen giver, er af høj kvalitet og til glæde for sælgerne.
- Vi har i fællesskab udforsket og skabt nye markeder for Bluebeam igennem nye, forretningskritiske søgeord.
- En solid proces omkring implementeringen af den globale strategi, hvor vi samarbejder med brandingbureauet for at sikre en overensstemmende omnichannel strategi.
“Vi har samarbejdet med Morningbound siden 2019, og senest gik vi ind i Norge som marked, hvor vi allerede nu indfrier +100 relevante månedlige signups til vores system. Vi har en løbende stærk dialog, hvor vi planlægger og eksekverer på de næste skridt i vores digitale strategi.”
Jannike
Marketingansvarlig, Bluebeam
International marketingindsats der understøttede produktsalget
Vi styrkede marketingindsatsen med en målrettet webindsats, hvor vi skabte specifikke landingssider til de forskellige produktkategorier og øgede konverteringsraten. Sammen med Bluebeams salgsorganisation evaluerede vi løbende resultaterne for at sikre, at marketingindsatsen drev forretningen fremad.
Ved at turde udvide og eksperimentere i Google Ads med udvidelse af søgeord identificerede vi desuden nye målgrupper. Vi identificerede også, hvilke målgrupper, som hyppigst skrev sig op til trials af Bluebeams produkt.
Endvidere jagtede vi ikke kun den mest købsladede trafik men iværksatte også en top-funnel indsats med display-, YouTube- og Discovery-annoncering. Samtidig implementerede vi en SEO-strategi for at tiltrække nye potentielle kunder og vise dem, hvordan Bluebeams produkt kan løse udfordringer i større byggeprojekter gennem digitalisering.
Til sidst sikrede vi, at den globale marketingplan blev korrekt oversat og tilpasset til de nordiske markeder.
Global digital strategi og inbound marketing
Bluebeam havde derfor en klar målsætning om at opnå langt flere leads / trial downloads i de nordiske lande – Danmark, Norge og Sverige. De ved nemlig, at når byggevirksomheder først har prøvet Revu – så bliver de ved. Udfordringen lå i at få kunderne til at prøve det til at starte med.
Der lå dermed en stor mission i at udvide den digitale indsats for at opnå flere leads og trials. Samtidig søgte Bluebeam en performance marketing partner, som kunne indgå i tæt dialog med det tilknyttede brandingbureau.
Mange interessanter kræver god kommunikation
En afgørende faktor for, at denne internationale marketingindsats lykkedes så godt, var, at sammenspillet mellem Bluebeam, brandingbureauet og os blev prioriteret i høj grad. Det gav den røde sammenhængende tråd mellem de forskellige indsatser og den globale strategi.
Dette sammenspil blev styrket via hyppige sparringsmøder mellem alle parter for at sikre, at kommunikationen og eksekveringen på de digitale indsatser gik efter planen.