SEO

19. december 2016

Kan det betale sig med et SEO-bureau?

Indhold

Introduktion Effektiv arbejdstid Mange ekspertiser Hvem følger op Målsætninger Systemer til måling De rette kompetencer Langtidssygemelding Rentabilitet Står på mål Konklusion

Et spørgsmål angående SEO jeg ofte møder til kundemøder, er om det kan svare sig økonomisk at hyre et bureau på deltid frem for en intern medarbejder.
Oftest sammenlignes der med timeprisen for en intern medarbejder kontra timeprisen for et bureau.

Herefter udledes det fejlagtigt, at man får mere for pengene af en enkelt medarbejder, og da i hvert fald flere arbejdstimer!

Imidlertid forholder virkeligheden sig anderledes.

Forestil dig følgende scenarie: Du hyrer en erfaren intern fuldtidsmedarbejder og forhandler lønnen ned til 250 kr i timen. Hertil kommer ekstraudgifter i form af pension, forsikring, frokostordning, arbejdsredskaber og listen fortsætter.

Et godt bud er, at denne medarbejder koster dig mindst 700.000 om året. Så har du dog til gengæld også en fuldtidsressource til rådighed hver dag. Så langt, så godt.

Nu stiller jeg dig 10 spørgsmål, som dækker de mest almindelige issues, der kan opstå ved brug af interne medarbejdere. Samtidig forklarer jeg, hvordan Morningbound som bureau håndterer disse problematikker:

1. Effektiv arbejdstid

Ud af de 7,5 timer om dagen, hvor mange timer forventer du bliver effektive arbejdstimer, hvor medarbejderen sidder foran computeren?

Vi logger kun effektive arbejdstimer, hvor vi har siddet og arbejdet på en konkret opgave i projektet. Det er vi nødt til – for du kan nemlig altid se, hvad vi har lavet i de timer, vi fakturerer.
I realiteten kan du regne med at få 10-20% oveni de timer, du reelt betaler for

I modsætning til interne medarbejdere betaler du ikke for, at vi bliver klogere på vores felt.

2. Ekspert med mange hatte?

Er det realistisk, at vedkommende er ekspert på både tekstforfatning, teknisk SEO, linkbuilding, Facebook, Google Ads og programmering?

Vi har dedikerede eksperter inden for alle områder, her i vores SEO bureau i Odense. Det sikrer kvaliteten.

3. Hvem følger op

Hvem skal styre medarbejderen og uddele konkrete arbejdsopgaver? Hvem skal følge op på disse?

Alle vores projekter har en central projektleder og kontaktperson.

4. KPI’er og målsætninger

Kan du sætte KPI’erne og målsætningerne selv – og vide, om disse er realistiske?

Vi sætter KPI’erne op så ambitiøst, som aftalen tillader. Vi er afhængige af realistiske KPI’er, for vi er økonomisk afhængige af din tilfredshed som kunde.

5. Systemer

Er der sat et system for måling af resultater?

Vi har brugt mange timer og ressourcer på at skabe et månedligt rapportsystem, der kombinerer automatiseret udtrækning af tal samt manuel planlægning og evaluering.

6. De retter kompetencer

Kan du sikre dig, at medarbejderen har de fornødne kompetencer – har vedkommende gode referencer på alle arbejdsområderne?

Vi har udvist succesfulde resultater på alle ydelser, vi sælger.

7. Langtidssygemelding

Hvad hvis medarbejderen langtidssygemelder sig – hvem skal vikariere? Hvad koster vikaren? Lever vikaren op til ovenstående?

Vi er +50 medarbejdere fordelt på forskellige afdelinger og forskellige specialister indenfor SEO (såsom SEO-tekstforfattere, teknisk SEO specialister, eksperter i lokal SEO, linkbuilding specialister osv.). Vi har altid flere ressourcer at trække på i tilfælde af mandefald – både kort- og langvarigt.

8. Rentabilitet

Kan du få et nøjagtigt overblik over i hvilken grad medarbejderen tjener sig selv hjem igen?

Vi leverer KPI-beregninger både inden, under og efter en SEO-indsats.

9. Hvem står for mål for resultaterne

Hvem står for mål for de resultater, der leveres? Dig? Medarbejderen? Velstandsgudinden Fortuna?

De resultater, vi estimerer inden igangsættelsen af arbejdet, står vi 100% på mål for. De er essensen af vores forretning, for uden resultater forsvinder kunderne.

Konklusion

Jeg kan selvfølgelig kun tale for, hvordan vi gør som bureau. Med ovenstående forsøger jeg blot at illustrere, at ideen om mere value-for-money ved en intern medarbejder oftest er en fejlslutning, fordi man ikke ser på hele billedet.

Tit sker det hos virksomheder, hvor den ansvarlige rekruttør helt forståeligt ikke selv har den store indsigt i de ofte teknisk komplicerede opgaver, der skal løftes, og de kompetencer, det kræver.

Timeprisen er måske højere – til gengæld får du en arbejdseffektivitet, som ingen enlig intern medarbejder kan give dig. Brug dine interne ressourcer på kerneforretningen og outsource din marketingindsatser til dedikerede SEO eksperter.

Hvis du gerne vil være klogere på hvor meget SEO egentligt koster, læs her hvor meget man som minimum bør investere i SEO.

Relaterede indlæg

Stol aldrig blindt på Google

Hvordan AI-Prompts kan analysere toprangerende SEO sider for givne søgeord

Relaterede indlæg

Stol aldrig blindt på Google

Hvordan AI-Prompts kan analysere toprangerende SEO sider for givne søgeord

Relaterede nyheder

KONTAKT OS

Første skridt i din forretningsudvikling

Tøv ikke - vi er altid klar på en snak!

Vi sidder bare og venter på dit kald: +45 70 60 47 34

(Ønsker du at søge et job, så skal du henvende dig via vores karriereside for at komme i betragtning)

Dampfærgevej 27-29 st.
2100 København Ø
Rugårdsvej 55A 1. TV
5000 Odense C
Find kontaktperson
Skriv til os
Book et møde
Tilmeld nyhedsbrev
Job og Karriere
Skriv til os

Første skridt i din forretningsudvikling






    Du er en stjerne!

    Tak for din besked

    Vi vender tilbage hurtigst muligt.
    Rigtig god dag ☀️

    Book møde

    Snak med os når det passer dig bedst!

    Hvonår?

    Vælg dato

    Ledige tider

    Book møde

    Tak! - Vi skal bare lige vide lidt mere om dig






      Du er en stjerne!

      Tak for din besked

      Vi vender tilbage hurtigst muligt.
      Rigtig god dag ☀️

      Tilmeld nyhedsbrev

      Få de seneste nyheder og trends




        Du er en stjerne!

        Tak for din tilmelding

        Du er nu tilmeldt vores nyhedsbrev.
        Rigtig god dag ☀️