Content
16. marts 2022
Hvad er content marketing?
Content marketing er online markedsføring, der er baseret på indhold. Indhold kan være tekster, videoer, illustrationer eller andet, som gør, at du kan skabe tiltrækning til dit brand.
Hvorfor er det vigtigt at have indhold? Det er det fordi, at dit indhold er der, hvor du jo fanger dine potentielle kunder.
Lægger du tid og ressourcer i dit indhold, så kan du skabe værdi, der kan føre til kunder i din forretning. Who doesn’t want that? *fingerguns* Derfor skal content marketing være en del af din markedsføringsplan, når du skal vælge hvilke parametre du skal bruge til at formulere dit budskab.
Og netop dit budskab er selvfølgelig supervigtigt. Dit budskab er dit brand. Vil I brande jer på at dele viden, have slikhår, være ”først på trends” eller have de dybdegående strategier? Et råd herfra os til dig; berig dine læsere med viden – uanset hvilket felt du opererer inden for.
Hey, forresten! I det her indlæg lægger jeg vægt på indhold, som bliver brugt på sociale medier.
Har du en hjemmeside skal du være opmærksom på, at al tekst din copywriter laver også er content. Her mener jeg content på blandt andet landingssider, blogs, videoer og cases. Copy og content på disse sider skal selvfølgelig være optimeret. Så gør dig lige umage – du bruger en masse krudt på at anskaffe dig trafik, så brug også lige lidt energi på det indhold, som de skal interagere med.
Du kan læse mere om denne type content her.
Hvor bruger Morningbound vores content?
Hos Morningbound bruger vi primært disse sociale kanaler:
- Linkedin til vidensdeling
- Instagram til employer branding
- Twitter til deling af software
- Nyhedsbrev til vidensdeling
Derudover er vores Google ads og hjemmeside en kæmpestor del af vores content maskine. Men som du nok husker, så havde jeg nævnt, at jeg i denne post ville prøve at holde mig indenfor de sociale medier.
Kom godt i gang med den her checkliste
Sidder du og tænker: ”hold da op, jeg ved ikke hvor jeg skal starte”, så start med den her checkliste:
- Hvad er formålet med din contentmarketing?
- Kender du din målgruppe? – hvis nej, så kig få inspiration fra jeres virksomhedsstrategi. Ud fra den information skal du beslutte din
– Tone of voice
– Hvordan du visuelt får dit budskab ud
– Hvilke events du skal være opmærksom på i løbet af året, som er relevante for din branche - Hvordan får du mest engagement ud af dit content? Afprøv med forskelligt content
- Hvor får du mest engagement fra dit content? Afprøv forskellige kanaler
- Hvornår får du mest engagement ud af dit content? Afprøv flere forskellige tidspunkter.
Noter dine egne observationer + hvad dine analytics siger og opdater din contentstrategi løbende. Når du har fået disse data anbefaler vi, at du udarbejder en kommunikationsplan, som giver dit team et klart overblik over hvilket content der skal laves, hvornår det skal postes og på hvilke(n) kanal(er).
Et afsluttende godt råd; Lav kun content du selv gider klikke på 🔥
Ps. vi har også det her indlæg omkring duplicate content, som jeg synes du skal læse, når vi nu snakker om netop content.