Vent venligst

Vi har modtaget din forespørgsel
Tak for din forespørgsel

. Vi sætter pris på muligheden for at drøfte dit projekt. Du hører fra os inden for 1-2 hverdage
På gensyn

Step 1 / 3

orange landscape
close icon

Fejl: Kontaktformular ikke fundet.

maj 20, 2024

3 korte til din copywriting

Tilbage til vidensunivers

Morningtrain

Morningtrain

jan 21

Content is king.” Sådan udtalte Bill Gates i 1996, og her over 25 år senere holder postulatet stadig. Content marketing har været et buzzword i pænt lang tid nu, men måske er der noget om udtrykket, siden det hænger ved. Google lægger i hvert fald ikke skjul på, at deres algoritmer bl.a. foretrækker velskrevet og relevant content.

Men hvordan laver man så godt content? Du kunne lige så godt spørge, hvordan man får flot og spændstig hud som 80-årig (hyppig brug af solcreme gennem ungdommen er for resten svaret). Selvfølgelig er der nogle tommelfingerregler for, hvordan man laver spændende og engagerende content. Men man ved mere eller mindre aldrig, hvad der virker for ens brand, før man har prøvet det af.

Derfor er dette skriv ikke andet end et inspirationsindlæg til dem, der er nysgerrige efter, hvordan vi arbejder med content creation – copywriting for at være helt specifik. De nedenstående tips er på ingen måde en genopfindelse af den dybe tallerken.

Der findes milliarder af gode guides, som kan hjælpe dig til at forbedre din copywriting, og din ven Google hjælper dig gerne med at finde dem. Ellers er Texta f.eks. et godt sted at begynde, hvis du har brug for en håndsrækning til din online markedsføring.

Så hvis du kan bruge vores tips til at lette din arbejdsproces – fedt! Godt for dig! Hvis ikke, tja, så ved du, hvordan vi gør, når vi laver skrevet content.

 

1. Skriv til din læser – ikke søgemaskinen (til at begynde med, that is)

Ja, du læste rigtigt. Du skal først og fremmest prioritere dine læsere i din copywriting – og det kommer endda fra et digitalt bureau! Selvfølgelig er det også vigtigt at tage hensyn til faktorer som søgeord og Googles algoritmer. Men i sidste ende favoriserer vores alle sammens yndlingssøgemaskine alligevel relevant kvalitetscontent frem for dårligt skrevne tekster. Så der er ingen ko på isen.

Rent praktisk er det også nemmere at skrive til mennesker end maskiner, fordi du hermed udelukkende kan fokusere på dine brugeres læseoplevelse. Det gør det nemmere at sætte sig ind i deres behov, og det skaber bedre content. Så kan man altid drysse søge- og LSI-ord udover teksten som en afsluttende finish.

 

2. Hold det koncist og, hvis nødvendigt, kort

Google skriver det ikke nogen steder, men dedikerede webdetektiver har fundet ud af, at søgemaskinen giver en bedre ranking til hjemmesider med tekstrige landingssider. Med denne viden i mente kan man sig lade friste til at berige alle sine sider med ekstra tekst. For nogle er der en solid SEO-gevinst at indhente ved at gøre dette.

Men vores råd er kun at gøre det, så længe du stadig kan holde dit content relevant for dine brugere. Hvis du bare fylder ord på for Googles skyld, risikerer du at udvande dit emne, så det ikke længere er klart og koncist. Det ville være ærgerligt, hvis du jog dine læsere væk, fordi du hellere ville imponere Google.

 

3. Hold øje med hvilket content dine brugere reagerer på

Den her er lidt svær for SEO-content, men content til push-kanaler kan trackes, så du snildt kan se, hvad der performer, og hvad der ikke gør. Denne del er en vigtig milepæl for din content creation, fordi du her på sort og hvidt kan se, hvad dine brugere (ikke) trykker på. Brug denne viden til at skrive endnu bedre og endnu mere relevant content.

Evaluering er essentiel for forbedring, og det er en fast del af søgemaskineoptimering. SEO er en process, der aldrig stopper og man kan altid blive bedre og lære af resultaterne.

Hello there
We can see that you are from Denmark. Would you like to switch to Danish?