januar 15, 2016
september 7, 2024
Vent venligst
Step 1 / 3
Fejl: Kontaktformular ikke fundet.
Lokal SEO fungerer således, at man optimerer sit eget website rundt omkring på internettet ud fra nogle lokale faktorer, i et forsøg på at fortælle søgemaskinerne at du har en lokal forankring.
Når man arbejder med lokal søgemaskineoptimering, sikrer man, at ens website findes på lokale søgeord. Et lokalt søgeord er termer, som indikerer at folk søger efter noget i nærområdet. Det kan være søgeord som ”vvs horsens”, ”sko butik frederiksberg” osv.
I takt med at mere internet trafik kommer fra mobile devices, begynder lokal søgemaskineoptimering også at få en større betydning. Før i tiden foregik meget foran en computer, hvor i dag foregår mange af vores søgninger på søgemaskiner på farten, det vil sige via en mobilenhed.
Alt efter hvor mobilen befinder sig, så vil forskellige resultater give den bedste oplevelse. Hvis du f.eks. søger efter en ”italiensk restaurant” på dit besøg i København, så er det ikke til meget hjælp, hvis Google viser dig resultater fra Slagelse, hvor du er bosat.
Lokale søgningstyper
For at kunne forstå hvordan du skal optimere med lokal SEO, så skal du have en forståelse af hvilke forskellige søgetyper, der findes i lokale søgninger.
Der findes 3 typer grundlæggende lokale søgninger:
Lokal SEO har en del fordele, ikke kun i forhold til at søgemaskiner vælger at vise dig frem i nærområder, men også i forhold til at optimere så forbrugerne bedre kan finde, hvor du er placeret.
En lokal søgemaskine optimering, vil teknisk set give dig mulighed for at hæve din eksponeringsmulighed (visningsmulighed) på Google. Hvilket vil gavne din mulighed for at få flere besøgende, og derved større konverteringsmuligheder.
Google My Business hjælper din virksomhed med dukke frem i søgeresultater lokalt. Det vil sige, at når brugerne søger efter noget i dit område, hvor din virksomhed eller butik eksisterer.
Har du eks en frisør i Odense, så kan din salon dukke frem på lokal SEO, hvis brugerne fx. søger ”frisør Odense”. Det du skal tænke over er, at konkurrenterne med sikkerhed ønsker at findes på samme. Derfor er en god kontinuerlig opdateret Google My Business, den bedste vej frem til at slå de andre konkurrenters Google My Business.
Google My Business er den lille virksomhedsvisning, som du kan se i højre side ude på Google’s søgeresultater. Hvis der er flere virksomheder, som kæmper om samme placering, vil det være den stærkeste, som er ligger øverst, og de andre vil ligge som en fold ud.
Læs denne artikel hvis du gerne vil oprette Google My Business
Det er vigtigt, at du holder din profil opdateret med de rigtige oplysninger. Det vil sige alt fra adresse, telefonnummer, ydelser, services, åbningstider opslag, billeder osv. Da mange bruger billedsøgning i dag på Google, anbefaler man at billede-filen indeholder et relevant søgeord, så vil eksponeringsmulighederne (visningsmuligheder) på Google blive større i form af visning af jeres billeder på profilen.
Gør du et godt stykke arbejde med din Google My Business, så vil din strategi med Lokal SEO give pote.