SEO

19. september 2022

Guide: Sådan tilføjer du ’review schema’

Indhold

Hvad kommer vi omkring De to metoder Trin guide

Indhold

Hvad kommer vi omkringDe to metoderTrin guide

Du tilføjer ‘review’ schema på din hjemmeside, ved at gøre følgende:

  1. Hent den template, som du finder i dette indlæg
  2. Alt hvad der står med LILLE lader du stå, som det er
  3. Alt med RØDT skal rettes, så det passer med jeres oplysninger
  4. Markere alt tekst og kopier den
  5. Indsæt informationerne mellem <head> </head> tags på din hjemmeside
  6. Godt gået, det var det

Dette indlæg er en del af en ”miniserie” af guides til, hvordan du tilføjer strukturerede data til din hjemme side.

Vi vil komme ind på følgende schema.org typer:

Morgaqn med sin tjekliste

I denne guide kommer det til at omhandle reviews (anmeldelser). Det er godt at have online-anmeldelser i søgeresultaterne, da det er med til at forbedre din troværdighed hæve din konverteringsrate og reducere kundens tid på at undersøge dit produkt eller service.

Når du tilføjer stjerne-anmeldelser til Googles søgeresultater, vil det give dig mulighed for at vise dine hårdt tjente anmeldelser med det samme.

Review schema SERP eksempel
*Eksempel på ‘stjerne-anmeldelser’ 

Alright, nu skal du koncentrere dig 😎

Der er to måder du kan tilføje stjerne-anmeldelser på

  1. Du kan enten tilføje en anmeldelse af din virksomhed på din ’Local Business Schema’ som vi gennemgik i sidste guide.
  2. Eller du kan tilføje en anmeldelse af et produkt, som din virksomhed sælger.

Inden vi går i gang, er det vigtigt at sige, at Google lever i deres helt egen verden og VI kan ikke love, at Google viser din SERP-udvidelse, men! vi kan fortælle at hvis du har implementeret både ”stjerne-anmeldelser” og FAQ (som vi gennemgår i den næste guide), så vil Google kun vise én af de to. Det vil, langt de fleste gange, være dine ”stjerne-anmeldelser”, som bliver vist.

I den her guide, får du mulighed for at lære hvordan du tilføjer anmeldelser til dine produkter, hvilket er den som har den bedste chance for at blive vist.

Så er vi nået til den tekniske del igen, så hvis kaffekoppen er ved at være tom, og trænger til en refill, så er det nu (emoji?) Her er hvad du skal have klar:

  1. Vores template (åbner i et Word dokument)
  2. Anmeldelserne af produktet

Information om produktet (virksomhedslogo, produktbilleder og produktbeskrivelse)

review schema template
*templaten du har hentet, skal se ud som vist ovenfor

Hvis det ser rigtigt ud, så gælder følgende:

  1. Alt hvad du ser med LILLA, skal forblive præcist som det står. Note: det er vigtigt, at der ikke bliver slettet hverken kommaer, anførelsestegn eller noget andet der er skrevet med LILLA.
  2. Alt hvad der er skrevet med RØDT skal rettes, så det passer med oplysningerne fra DIN virksomhed.
  3. Når du udfylder templaten, må du på intet tidspunkt trykke på ENTER, da det ændrer i koden, og den vil ikke længere fungere.

Så langt så godt, nu vil jeg anbefale, at du lige dobbelttjekker de informationer du har indtastet.

Når du har indtastet, og tjekket dine informationer i templaten skal du nu:

  1. Markere alt og kopier
  2. Indsæt informationerne mellem <head> </head> tags på din hjemmeside. Note: indsætter du det kun på 1 side, så anbefaler vi at du gør det på forsiden.

Sådan godt gået! Du er nu officielt i gang med at blive mere synlig på Google.

Bruger du WordPress og vil du hellere bruge et plugin til at tilføje dit script til headeren, så se eksemplet herunder.

WordPress schema plugin reviews

Her ser du et eksempel, hvor vi på vores egen hjemmeside bruger en skræddersyet løsning, som vores udviklere har lavet, men du kan også downloade et gratis plugin, som Head & Footer Code eller et hvilket som helst andet plugin, hvor du kan tilføje scripts til dit sidehoved.

Hvis du har brug for en mere detaljeret forklaring af, hvordan du kan tilføje strukturerede data til din hjemmeside, kan du læse dette blogindlæg.

Efter du har udfyldt templaten og tilføjet det til sidehovedet, skal du gå til: https://search.google.com/test/rich-results

Kopier linket til din hjemmeside eller den side, hvor du har tilføjet scriptet og indsæt det i søgefeltet og tryk på ”test url” knappen.

rich results test reviews
Hvis du har sat det hele op korrekt, så skulle din skærm gerne se ud som billedet ovenfor, med 2 grønne flueben i din Review snippet sektion.

Du har nu både din ’gennemsnitlige’ stjerne-anmeldelse OG den fra den enkelte anmeldelse, der vises i din kode.

Det er nu op til Google at beslutte hvilken, der skal vises. Det vil normalt være den enkelte anmeldelse.

Og hey! Det gik jo drøngodt (emoji?) i den næste, og sidste guide håber vi at du er klar til at tage hul på FAQ schema.

Hvis du ikke fik den klaret kan du også kigge på local business schema.

Relaterede indlæg

Website optimeringstjeklisten

Guide: Sådan tilføjer du ’FAQ schema’

Relaterede indlæg

Website optimeringstjeklisten

Guide: Sådan tilføjer du ’FAQ schema’

Relaterede nyheder

KONTAKT OS

Første skridt i din forretningsudvikling

Tøv ikke - vi er altid klar på en snak!

Vi sidder bare og venter på dit kald: +45 70 60 47 34

(Ønsker du at søge et job, så skal du henvende dig via vores karriereside for at komme i betragtning)

Dampfærgevej 27-29 st.
2100 København Ø
Rugårdsvej 55A 1. TV
5000 Odense C
Find kontaktperson
Skriv til os
Book et møde
Tilmeld nyhedsbrev
Job og Karriere
Skriv til os

Første skridt i din forretningsudvikling






    Du er en stjerne!

    Tak for din besked

    Vi vender tilbage hurtigst muligt.
    Rigtig god dag ☀️

    Book møde

    Snak med os når det passer dig bedst!

    Hvonår?

    Vælg dato

    Ledige tider

    Book møde

    Tak! - Vi skal bare lige vide lidt mere om dig






      Du er en stjerne!

      Tak for din besked

      Vi vender tilbage hurtigst muligt.
      Rigtig god dag ☀️

      Tilmeld nyhedsbrev

      Få de seneste nyheder og trends




        Du er en stjerne!

        Tak for din tilmelding

        Du er nu tilmeldt vores nyhedsbrev.
        Rigtig god dag ☀️