Vent venligst

Vi har modtaget din forespørgsel
Tak for din forespørgsel

. Vi sætter pris på muligheden for at drøfte dit projekt. Du hører fra os inden for 1-2 hverdage
På gensyn

Step 1 / 3

orange landscape
close icon

Fejl: Kontaktformular ikke fundet.

september 19, 2022

Guide: Sådan tilføjer du ’FAQ schema’

Tilbage til vidensunivers

Marina Dolčić

Marina Dolčić

Leadgenerering Specialist

Du tilføjer ‘FAQ’ schema på din hjemmeside, ved at gøre følgende:

  1. Du skal have mindst 2 spørgsmål, som du besvarer på din landingsside
  2. Spørgsmålene og svarene skal matche det indhold du har på din hjemmeside nøjagtigt
  3. Hent den template, som du finder i dette indlæg
  4. Alt hvad der står med LILLE lader du stå, som det er
  5. Alt med RØDT skal rettes, så det passer med jeres oplysninger
  6. Markere alt tekst og kopier den
  7. Indsæt informationerne mellem <head> </head> tags på din hjemmeside
  8. Godt gået, det var det

Dette indlæg er en del af en ”miniserie” af guides til, hvordan du tilføjer strukturerede data til din hjemme side.

Vi vil komme ind på følgende schema.org typer:

Morgan laver schema markup

I denne guide kommer det til at handle om FAQ (ofte stillede spørgsmål). FAQ-schema bruges til at udvide din SERP og giver dig mulighed for at:

  1. Vise mere information end det sædvanlige titelmærke og metabeskrivelse
  2. Øge din rang ved at forbedre brugerengagementet

FAQ schema søgeresultat

*Eksempel på FAQ-resultat til søgningen ”hvad betyder some”

 

Der er dog et par regler du skal følge før Google vil vise dit FAQ:

  1. Du skal have mindst 2 spørgsmål i dit schema.
  2. Spørgsmålene og svarene skal matche det copy du har på din hjemmeside nøjagtigt! Det er derfor bedst at kopiere og indsætte spørgsmålet og svaret i templaten uden at lave ændringer i selve indholdet. Selv bare dét at tilføje en emoji til spørgsmålet i templaten, når emojien ikke er på dit website, kan forhindre at det vises i SERP.

 

Inden vi går i gang, er det vigtigt at sige, at Google lever fuldstændig i deres egen verden og VI kan ikke love at Google viser alle dine FAQs, men! vi kan fortælle at hvis du har implementeret både ”stjerne-anmeldelser” (som vi gennemgik i sidste guide) og FAQ, så vil Google kun vise én af disse to. Det vil, langt de fleste gange, være dine ”stjerne-anmeldelser”.

 

 

Så er det endnu en gang blevet tid til at holde tungen lige i munden. Så hvis du lige trænger til lidt luft, så er det ved at være tid.

  1. Hent denne template (åbner i et Word dokument)
  2. Hav den landingsside hvor du gerne vil tilføje FAQ schema klar. Siden skal som minimum have 2 spørgsmål og svar dertil.

FAQ schema markering

FAQ schema markering

*Eksempel fra vores ”hvad betyder some” blogindlæg

 

  1. Alt hvad du ser med LILLA, skal forblive præcist som det står. Note: det er vigtigt, at der ikke bliver slettet hverken kommaer, anførelsestegn eller noget andet der er skrevet med LILLA.
  2. Alt hvad der er skrevet med RØDT skal rettes, så det passer med oplysningerne fra din landingsside.
  3. Når du udfylder templaten, må du på intet tidspunkt trykke på ENTER, da det ændrer i koden, og den vil ikke længere fungere.

 

FAQ schema template

*Templaten du har hentet, skal se ud som vis ovenfor

 

Når du har indtastet dine informationer i templaten:

Så er vi ved at være ved vejs ende, tag et lige et ekstra kig på den tekst du har indsat.

  1. Marker alt og kopier.
  2. Indsæt det kopierede mellem <head> </head> tags på den side hvor dine spørgsmål og svar er skrevet.

Stærk gået! Nu kan du også tilføje FAQ til dine Google søgeresultater.

Hvis du hellere vil bruge et WordPress Plugin, hvor du kan tilføje scriptet til headeren, så se eksemplet herunder.

WordPress plugin screenshot faq

Foroven ser du et eksempel, hvor vi bruger en skræddersyet løsning som vores udviklere har lavet, men du kan også downloade et gratis plugin som Head & Footer Code eller et hvilket som helst andet plugin, hvor du kan tilføje scripts til dit sidehoved.

Læs mere om de forskelige måder man kan tilføje strukturerede data på til hjemmesiden i denne blog indlæg.

Hvis du har brug for en mere detaljeret forklaring af, hvordan du kan tilføje strukturerede data til din hjemmeside, kan du læse dette blogindlæg.

 

Efter du har udfyldt templaten og tilføjet den til sidehovedet, skal du gå til: https://search.google.com/test/rich-results

Kopier linket til din hjemmeside eller den side du har tilføjet scriptet til og kopier det over i søgefeltet og tryk ”Test URL” knappen.

rich result test FAQ

Dit resultat skulle nu gerne se ud som ovenfor.

Vi håber at vores guides har været nemme at følge, og har hjulpet dig godt på vej til at erobre rangeringer i Googles SERPs.

 

FAQ schema hvad betyder SoMe

*Den er god nok, det ser lidt vildt ud med alt det tekst 😉

 

Kom du direkte til denne guide vil vi anbefale, at du også kigger på local business schema og review schema.

Marina Dolčić Leadgenerering Specialist
Marina Dolčić
Leadgenerering Specialist
Har arbejdet med SEM i over 5 år. Marina er en SEM-fagets svar på en sand B.S. Christiansen. En rolig specialist, som favner alle dele af fagets fagligheder.

Inden Marina kaster sig over en noget, så danner hun sig et overblik (gerne med et EXCEL-ark ved hånden), prioriterer hendes opgaver – og så eksekverer hun!
Hello there
We can see that you are from Denmark. Would you like to switch to Danish?