SEO

29. marts 2016

Hvorfor er SEO en mellemlang investering?

Indhold

Introduktion Mellemlang investering

Indhold

IntroduktionMellemlang investering

Vi kender alle situationen:

Sneen er faldet, og selv de voksne får lyst til at lege og bygge med sne, og selvfølgelig skal du da lave den største snemand på vejen. 

Du begynder at trille den første snebold, som skal være fundamentet for den store flotte snemand.  Du lægger dog hurtigt mærke til, at den lille snebold bruger utrolig lang tid på bare at blive en smule større.  “Hvorfor begyndte jeg overhovedet på det her projekt?” tænker du om og om igen, imens du knokler. 

Så visualiserer du den store flotte snemand, som du havde tænkt på fra starten. Det kunne jo stadig være ret sjovt, at have den største snemand på vejen. 

Du fortsætter med at trille og trille og trille. Du begynder at lægge mærke til, at nu begynder det at rykke. Snebolden bliver større og større!

Før du egentlig aner af det, er snebolden blevet dobbelt så stor, som da du startede. Nu skal der blot et enkelt rul til at gøre den markant større, og du vil herefter ende ud med, at få lavet den absolut største snemand på vejen.

Men hvad får du så ud af denne lille snemands historie, som SEO-interesseret? Svaret er lige til:

Illustration af en snebold der ruller og bliver større (snebold effekt)

Sagen er den, at arbejdet med søgemaskineoptimering starter på fuldstændig samme måde, og har samme forløb. 

Når du starter fra bunden, er det altid hårdt arbejde, fordi der skal en del til for at få godt tag i Google. Men jo længere du kommer i processen, jo hurtigere vil du stige på Google siderne. På det tidspunkt begynder du virkelig at mærke, at du bliver fundet og kontaktet på nettet, af nye kunder.  

Det betyder også, at hvis du allerede har gjort en god indsats på din hjemmeside, så er du allerede dét “rul” længere, og din snebold har derfor allerede en vis størrelse. Det vil altså gå hurtigere for dig, at nå dit mål.  

Hvis du ikke skulle have luret det endnu, så er sneboldens størrelse, i vores lille historie, lig med din placering i Google, på de søgeord, som dækker din forretning. Jo højere du er placeret, jo flere besøgende får du ind på din hjemmeside, som slutteligt bliver til betalende kunder. Jo større snebold, desto bedre!

Du skal dog ikke bygge din snemand hvor som helst. Det nytter jo ikke noget, hvis du bygger snemanden langt ude på en øde mark, hvor der er ingen, der kommer til at se den.

Det er igen samme proces med søgeord.

Det har intet værdi at dominere et søgeordsmarked, som ingen af dine mulige kunder er interesseret i.

Derfor skal du sørge for, at din SEO indsats er målrettet mod dine kunders interesser, og du præcist ved hvilken belønning, som venter for enden af regnbuen.

Det er nemlig den belønning, som gør det hårde arbejde i starten det hele værd. 

Relaterede indlæg

Stol aldrig blindt på Google

Hvordan AI-Prompts kan analysere toprangerende SEO sider for givne søgeord

Relaterede indlæg

Stol aldrig blindt på Google

Hvordan AI-Prompts kan analysere toprangerende SEO sider for givne søgeord

Relaterede nyheder

KONTAKT OS

Første skridt i din forretningsudvikling

Tøv ikke - vi er altid klar på en snak!

Vi sidder bare og venter på dit kald: +45 70 60 47 34

(Ønsker du at søge et job, så skal du henvende dig via vores karriereside for at komme i betragtning)

Dampfærgevej 27-29 st.
2100 København Ø
Rugårdsvej 55A 1. TV
5000 Odense C
Find kontaktperson
Skriv til os
Book et møde
Tilmeld nyhedsbrev
Job og Karriere
Skriv til os

Første skridt i din forretningsudvikling






    Du er en stjerne!

    Tak for din besked

    Vi vender tilbage hurtigst muligt.
    Rigtig god dag ☀️

    Book møde

    Snak med os når det passer dig bedst!

    Hvonår?

    Vælg dato

    Ledige tider

    Book møde

    Tak! - Vi skal bare lige vide lidt mere om dig






      Du er en stjerne!

      Tak for din besked

      Vi vender tilbage hurtigst muligt.
      Rigtig god dag ☀️

      Tilmeld nyhedsbrev

      Få de seneste nyheder og trends




        Du er en stjerne!

        Tak for din tilmelding

        Du er nu tilmeldt vores nyhedsbrev.
        Rigtig god dag ☀️