Strategi

26. januar 2016

Sådan får du salg via din emailsignatur

Indhold

Hvad bør du gøre Benyt grafik Sporing

Hvad skal du være opmærksom på i din emailsignatur?

Jeg vil mene, at man skal passe på med at være for sælgende i sin signatur, men det afhænger jo selvfølgelig af branche og personlige holdninger på området. Jeg synes selv, at vores eksempel holder sig i et godt leje. Nogen vil sikkert være uenige.

De fleste af os sender MANGE emails dagligt. Det er altså et sted, hvor utroligt mange mennesker møder os og vores virksomhed. Netop det er det et oplagt sted at gøre opmærksom på et produkt eller lignende.

Lav en smart grafisk signatur

Jeg synes personligt, at det betyder noget, at folk har en signatur, der er pænt opsat. Det er rigtig nok at den ikke vil kunne læses på alle enheder, men de signaturer vi har lavet, kører fint på de fleste enheder og programmer.

Så første skridt er, at lave en indbydende signatur. Der er mange eksempler. Her hos Morningbound ser de således ud:

Du kan bruge denne hjemmeside, til at lave din egen signatur: mysignature.io

Se hvor mange der klikker på din emailsignatur

Nu bliver det smart!!

Hvis du også vil linke til dit website som jeg har gjort i min, kan du måle hvor mange der faktisk kommer forbi via din mail, så du kan se helt præcist hvor mange der klikker.

  1. Find det link frem du vil bruge (fx https://ditlink.dk)
  2. Indfør nu linket i Googles URL builder – der er flere ting som skal udfyldes, men hvis du er i tvivl, så bare skriv det der giver mening. (guide kommer her på bloggen)
  3. Brug nu det nye link du får i din signatur (ser fx sådan her ud: https://ditlink.dk?utm_campaign=emailfooter &utm_medium=email&utm_source=emailsig)
  4. Gå ind i Google Analytics (hvis du ikke har det opsat, er det på høje tid!) efter en uges tid.

Jeg tror du vil blive overrasket over, hvor mange, der rent faktisk klikker :).

Relaterede indlæg

Lead -> Konvertering -> Kunde | Guide til B2B-salgstragten

Marketingordbogen

Relaterede indlæg

Lead -> Konvertering -> Kunde | Guide til B2B-salgstragten

Marketingordbogen

Relaterede nyheder

KONTAKT OS

Første skridt i din forretningsudvikling

Tøv ikke - vi er altid klar på en snak!

Vi sidder bare og venter på dit kald: +45 70 60 47 34

(Ønsker du at søge et job, så skal du henvende dig via vores karriereside for at komme i betragtning)

Dampfærgevej 27-29 st.
2100 København Ø
Rugårdsvej 55A 1. TV
5000 Odense C
Find kontaktperson
Skriv til os
Book et møde
Tilmeld nyhedsbrev
Job og Karriere
Skriv til os

Første skridt i din forretningsudvikling






    Du er en stjerne!

    Tak for din besked

    Vi vender tilbage hurtigst muligt.
    Rigtig god dag ☀️

    Book møde

    Snak med os når det passer dig bedst!

    Hvonår?

    Vælg dato

    Ledige tider

    Book møde

    Tak! - Vi skal bare lige vide lidt mere om dig






      Du er en stjerne!

      Tak for din besked

      Vi vender tilbage hurtigst muligt.
      Rigtig god dag ☀️

      Tilmeld nyhedsbrev

      Få de seneste nyheder og trends




        Du er en stjerne!

        Tak for din tilmelding

        Du er nu tilmeldt vores nyhedsbrev.
        Rigtig god dag ☀️