Har du brug for udvikling eller design?

Paid Social

8. april 2025

Hvad koster det at annoncere på sociale medier? Prøv vores beregner

Få styr på, hvad det kræver i annoncekroner at opnå dine mål for visninger, klik og konverteringer – før du trykker “start kampagne.

Du har målene, men hvad skal du sætte af i budget?

Når du planlægger annoncering på sociale medier (Paid Social), er det nemt at tænke i målsætninger:

  • Vi vil have 500 nye besøgende
  • 200 downloads af vores e-bog
  • 50.000 visninger af vores video

Men ét spørgsmål dukker hurtigt op: Hvad skal det koste?

Det korte svar: Det kommer an på dit indhold, din målgruppe og din branche.

Det længere – og mere brugbare – svar kan du få med vores annonceeffektivitetsberegner. Den giver dig et realistisk estimat, så du kan planlægge, justere og argumentere med ro i maven.

Brug beregneren til at få et praj om dit budget

Vi har lavet en gratis og simpel beregner, der hjælper dig med at:

  • Få overblik over, hvor mange klik, visninger eller konverteringer dit budget rækker til
  • Tilpasse dine forventninger til virkeligheden – og ikke omvendt
  • Argumentere bedre over for ledelsen eller kunder
  • Justere dine mål ud fra klikpris, konverteringsrate og budget

Det kræver kun, at du har styr på nogle få tal – så klarer beregneren resten.

Prøv beregneren her 👇

Bemærk: Ovenstående resultater er et gennemsnit, som vi fandt ved at analysere på tværs af kunder, markeder og brancher. Alle cases er forskellige, og det vil tallene også være.

Hvornår giver det mening at bruge en annonceberegner?

Uanset om du sidder in-house, som konsulent eller i et digitalt marketingbureau, kan beregneren hjælpe dig i situationer som:

  • Du skal estimere effekten af et kampagnebudget
  • Du skal retfærdiggøre spend over for ledelsen
  • Du skal skabe forventningsafstemning med en kunde
  • Du skal beslutte, om det giver mening at prioritere én platform frem for en anden

Det handler ikke om at kende den eksakte pris ned til decimalen men om at tage bedre beslutninger på et mere oplyst grundlag.

Relaterede indlæg

Hvad er GBRAID og WBRAID

Hvad er GBRAID og WBRAID?

Simpel opsætning af sporing i LinkedIn

Relaterede indlæg

Hvad er GBRAID og WBRAID

Hvad er GBRAID og WBRAID?

Simpel opsætning af sporing i LinkedIn

KONTAKT OS

Første skridt i din forretningsudvikling

Tøv ikke - vi er altid klar på en snak!

Vi sidder bare og venter på dit kald: +45 70 60 47 34

(Ønsker du at søge et job, så skal du henvende dig via vores karriereside for at komme i betragtning)

Nyhavn 16, 4. th,
1051 København K
Rugårdsvej 55A 1. TV
5000 Odense C
Find kontaktperson
Skriv til os
Book et møde
Tilmeld nyhedsbrev
Job og Karriere
Skriv til os

Første skridt i din forretningsudvikling






    Du er en stjerne!

    Tak for din besked

    Vi vender tilbage hurtigst muligt.
    Rigtig god dag ☀️

    Book møde

    Snak med os når det passer dig bedst!

    Hvonår?

    Vælg dato

    Ledige tider

    Book møde

    Tak! - Vi skal bare lige vide lidt mere om dig






      Du er en stjerne!

      Tak for din besked

      Vi vender tilbage hurtigst muligt.
      Rigtig god dag ☀️

      Tilmeld nyhedsbrev

      Få de seneste nyheder og trends




        Du er en stjerne!

        Tak for din tilmelding

        Du er nu tilmeldt vores nyhedsbrev.
        Rigtig god dag ☀️

        Få vores bud på, hvad du skal kaste dig over

        Gratis SEO-analyse







          Du er en stjerne!

          Vi glæder os til at give dig noget håndgribeligt