Tracking
10. november 2025
Guide til: Effektiv måde at få flere emner til dine sælgere
Læs om den hurtigste måde, hvorpå du kan give dine sælgere flere emner, at bearbejde. Metoden er at integrere LeadInfo med dit website og dit CRM og sætte nogle regler op for, hvad der skal sendes hvorhen. Metoden er kun relevant, hvis I allerede har trafik på websitet.

Indhold
Metoden kort og godt Disclaimer Konkret strategi Integration af systemer Klikguide Alternativ strategiIntegration af LeadInfo mod website og CRM
Metoden er simpel i sin natur. Det er at kvalificere sit kanvas salg og evt. mødebooking. I får ikke flere direkte henvendelser i morgen, men I får data omkring hvilke virksomheder, som besøger jeres website. Og så kan salg tage fat i dem, som har haft en interessant adfærd.
Men lad mig gøre det lysende klart – der er ingen indsats, som hurtigere kan give jer en form for resultater, hvis I er en B2B virksomhed, hvor et lead potentielt kan være mange penge værd.

Trin guide i strategien:
- I skal have integreret LeadInfo op imod jeres website, så I får mulighed for, at se hvilke virksomheder, der besøger jeres website. Hvis I ikke ved hvad LeadInfo er, så læs dette indlæg.
- LeadInfo er først rigtig fedt, når I har opsat nogle regler for: “hvad skal en virksomhed have gjort, før at en sælger bliver notificeret.
- Få integreret det op imod jeres CRM, så de besøgende, som har haft den adfærd I har defineret i jeres regler, bliver smidt over som emne i jeres CRM, så salg kan håndtere det.
- Gå i LinkedIn Sales Navigator, og find en stakeholder fra virksomheden, som kan være jeres vej ind i virksomheden – eller hvem kan vi antage kan have noget med adfærden at gøre.
- Opkvalificering af salg til at håndtere disse lunkne emner. I talesætter man, at man har fundet dem via en “digital sladderhank” eller lader man som om, at det er et spøjst tilfælde.
Disclaimer
Dette indlæg er kun relevant for virksomheder, som arbejder med leads hvor en gns. kunder er mere værd end 25.000 DKK pr. stk, I har en professionel salgsorganisation (I har SÆLGERE), og I har mere end 1.000 besøgende på websitet om måneden.
Konkret ide til leadgenereringsstrategi
Når man først at har integreret LeadInfo med websitet og CRM, så har man en dataplatform, hvor vi sørger for, at interesserede emner lander hos sælgerne til bearbejdning.
Herfra handler det om, at kvalificere de emner yderligere. Det har jeg følgende ideer til:
1) Tilbyd dine webbesøgende nogle andre “hooks” end bare at man kan komme i kontakt.
Har I noget materiale, som man kan hente ungated ned, kan man få en demo, har I en prisberegner, videoer eller andet at interagere med. Alt dette vil vi kunne se i LeadInfo, og er signaler på, at de er mere interesseret end andre.
2) I kan også lave nogle hyperrelevante artikler til jeres blog, hvor I skriver om et problem, som kun relevante kunder oplever.
F.eks. så kan det være at en given version af et software crasher snart, eller en konkurrent har tilbagekaldt nogle vare m.m.
Hvis I laver en artikel om dette, så dukker I helt sikkert op i Google, fordi det er så specifikt, at meget få vil afdække det. De personer, som når disse artikler VED I er spændende at tage fat i (se illustrationen nedenfor).
Begge ting vil give jer besøgende, hvor nogen tager kontakt – men mange gør ikke – så disse skal håndteres elegant af salg.

Hvordan integrerer man LeadInfo med sine systemer
LeadInfo er gjort er allerede gjort klar til at integrerer op imod mange systemer, hvor man kan integrere det direkte fra platformen.
Logger man ind i LeadInfo under indstillinger, så finder man en lang liste af CRM-løsninger m.m. som LeadInfo allerede er gjort klar til at integrerere op imod.

Klikguide til integration
Vores anbefaling er, at integrere LeadInfo op imod jeres CRM inde fra LeadInfo. Processen er forskellig for hvert system, men med et afsæt fra integrationen mod projektstyringsværktøjet ‘Asana’, kan I se klikguiden nedenfor.
Og det er ret lige til, og alle systemer har omtrentlig samme proces.
- Opret eller log ind på din LeadInfo-konto
- Gå til LeadInfo’s integrationsoversigt
- Vælg “Asana” eller klik på “Brug en tredjepart” (Zapier/Make)
- Opret et nyt Asana-projekt eller vælg eksisterende projekt
- Opret en dedikeret Asana-task-sektion/board til leads
- Generér eller find API-token i Asana (Indstillinger → Udviklere)
- Kopiér Asana API-token til din clipboard
- Tilføj Asana-forbindelsen i LeadInfo (indsæt API-token)
- Vælg trigger: Hvornår skal et lead oprettes i Asana?
- Kortlæg LeadInfo-felter til Asana-felter (firmanavn, besøgs-url, kontaktinfo osv.)
- Opsæt tags, prioritering og ansvarlig i Asana-oprettelsen
- Konfigurer betingelser/filtre (kun B2B, min. antal sidevisninger osv.)
- Aktivér integrationen og giv tilladelser
- Kør en manuel test – send et test-lead fra LeadInfo
- Verificer oprettet task i Asana og tjek felt-mapping
- Juster mapping eller filtre efter testresultater
- Opsæt notifikationer og automatiske workflows i Asana
- Monitorér logs og leadflow de første 14 dage

Alternativ marketingstrategi
Går I ikke med ovenstående salgsbåret strategi, så er plan B, at man skubber alt den information I har fået fra ovenstående setup over i marketingværktøjer som:
- Google Ads
- Meta
Det man får ud af det er, at man kan målrette sine annoncer, mod folk som er ansat i de virksomheder, som tidligere har besøgt jer.
Giver det leads på kort sigt – nej
Men kan det øge antallet af leads I får over tid – ja
Bør alle gøre det – øh også et stort ja
Men I bør kombinere det med, at have sælgere, som har lyst til at bearbejde et emne. 😉
