Plent
Øget bruttofortjeneste og lavere annoncebudget
Plent er en webshop, som tilbyder plantebaserede kosttilskud og veganske ernæringsprodukter. Hovedfokus for vores indsatser har været det hollandske marked.
Med korrekt tracking og en effektiv indsats på tværs af PPC, Paid Social og SEO har vi været med til at øge deres bruttofortjeneste med 10%.
Resultater der kan mærkes
Stigning i antal ordrer
8
%
Øget konverteringsrate
41
%
Optimering af kampagner baseret på profit
Plent har oplevet en stigning i deres bruttofortjeneste på 10% sammenlignet med året forinden. Dette skyldes bl.a. vores fokus på korrekt tracking – herunder også at vi har tilkoblet reaktion.com, som samler alle e-handels- og marketingdata ét sted. Det giver mulighed for at optimere kampagner baseret på profit fremfor blot indtægter.
Udover stigningen i antal ordrer samt øget konverteringsrate og bruttofortjeneste kan du her se et lille udpluk af resultaterne fra casen:
- Vi har hævet den gennemsnitlige ordreværdi med 9%
- Vi har øget den samlede ROAS fra Google Ads og Meta med 5%
Øget bruttofortjeneste for færre annoncekroner
Efter vi har arbejdet med casen, er Plents bruttofortjeneste (før moms) som nævnt steget med 10% – og det med et lavere annoncebudget.
Dermed har vi altså formået at udnytte deres marketingbudget mere effektivt og forbedre deres profitmargin.
Resultaterne kan blandt andet tilskrives en blanding af den forbedrede tracking samt vores datadrevne tilgang til marketingindsatserne.
Mangelfuld tracking gjorde det svært at skalere casen
Da Plent kom til os, ønskede de at skalere deres forretning til nye markeder, men på grund af deres stagnerende forretning havde de ikke råd til at ekspandere.
Da vi fik indsigt i casen, fandt vi ud af, at trackingen på deres website var mangelfuld, og der var også en del dobbeltattribueringer, hvor kundernes konverteringer blev krediteret til to forskellige kanaler. Tallene var derfor ikke retvisende, og de kunne ikke bruges til at evaluere på indsatserne.
Effektiv skalering gennem korrekt tracking og datadrevet indsigt
For at kunne skalere vidste vi, at der var behov for flere indsatser: For det første skulle vi opsætte et godt tracking setup. Dermed ville vi få bedre muligheder for at evaluere på indsatserne og skrue op og ned.
Derudover var det nødvendigt med bedre tracking for at forsøge at forbedre resultaterne i Google Ads og Paid Social annonceringen på Meta. Vi opnår de bedste resultater, når vi giver annonceringsplatformene de bedste forudsætninger for at bruge AI til at optimere kampagnernes performance.
Tæt samarbejde med løbende statusmøder
En stor del af succesen skyldes også vores gode og tætte samarbejde med Plent igennem hele processen. Med faste statusmøder og arbejdsmødet samt løbende dialog om de igangværende indsatser hos både os og deres interne team har forudsætningerne være optimale for en effektiv arbejdsproces.