ITW GSE
International B2B digital strategi og eksekvering
ITW GSE er en ledende international leverandør af ground-air support til lufthavne og flyenheder verden over, som de med afsæt i deres danske og amerikanske kontorer servicerer. ITW GSE har en ambitiøs vækstplan men er i et marked med en ofte lang og kompleks kunderejse for nye kunder.
Vi hjalp med at lægge strategien og lave eksekveringen for deres internationale digitale marketingindsats.

Resultater som indfriede strategien
Stigning i konverteringsværdi
6
%
Stigning i klikrate (CTR)
27
%
Et stærkt fundament for ITW GSE’s digitale succes
Vi vil fremhæve følgende milepæle:
- Gennemtestet købsrejse på ITW GSE’s primære produkter og ydelser lige fra de første søgninger på Google til den efterfølgende navigation på deres website af potentielle kunder og interessenter
- Strategisk rådgivning med klare outcomes, hvor vi kunne kombinere vores faglighed med mangeårig indsigt i ITW GSE’s forretning
- Effektivt samarbejde omkring nye produkttiltag baseret på grundig markedsanalyse og efterfølgende matchende eksekvering på digitale marketingkanaler.
Resultaterne underbygger effekten af den strategisk rådgivning, som blev omdannet til konkrete handlingsplaner med fokus på samarbejde og eksekvering.
Fokus på relevant trafik
Casen rummede flere optimeringspunkter, da ITW GSE har en del produktbetegnelser inden for flyindustri produkter som f.eks. GPU, der også er et produkt inden pc hardware. Vi fokuserede den digitale marketingindsats på kun at annoncere på relevante produkter og ydelser og fik indsat en række negative søgeord for at fjerne den irrelevante trafik.
På websitet har vi arbejdet med at optimere landingssider, så næste del af kunderejsen her også blev gennemtestet. Siden da har vi bygget videre på det nye fundament med markedsanalyser og strategisk rådgivning for kontinuerligt at sikre, at ITW GSE’s marketingindsats understøtter nye produktservices.
Lange og komplekse købsrejser blev ikke understøttet
ITW GSE havde en udfordring med planlægning og eksekvering af effektive marketingindsatser. Heri lå et potentiale i at pakketere eksisterende løsninger og produkter til potentielle nye kunder i verden.
Samtidig lå der også en opgave i at navigere i en branche med ofte omskiftelige produkter og løsninger samt varierende behov i de forskellige lande.
ITW GSE ønskede derfor en digital marketingpartner, som både kunne bistå dem med strategisk rådgivning og analyse af markedsmuligheder samt hjælpe dem med den praktiske eksekvering af Google Ads og SEO – og det fik vi hos Morningbound lov til at byde ind på.
Strategisk rådgivning og brancheindsigt skaber magi
En af de væsentligste succesfaktorer har været, at vi har koblet vores strategiske rådgivning til ITW GSE med vores opbyggede brancheindsigt i deres forretning, som er blevet muliggjort af vores lange samarbejde.
Strategisk rådgivning bliver nemlig først rigtig potent, når det kobles til forståelsen af den specifikke forretning. Det muliggør, at rådgivningen kan blive omsat til konkrete handlingsplaner og eksekvering, som i sidste ende indfrier de opsatte mål.
ITW GSE har under hele samarbejdet prioriteret at dele væsentlig information med os, som i dén grad har klædt os bedst muligt på til at levere rådgivning, som gjorde en mærkbar forskel.
Morningbound er nemme at arbejde sammen med, fordi vi altid har en åben snak om store som små projekter. I vores digitale marketing samarbejde er Morningbound dygtige i kunsten at oversætte vores strategiske og tekniske udfordringer til forståelige løsninger.
Når samarbejdet bliver så tæt, at vi bliver de eksterne kolleger
Vores samarbejde med ITW GSE bygger på lange relationer og hyppig dialog, hvor projektdeltagerne næsten er blevet eksterne kolleger. Vi agerer en slags ekstern marketingafdeling for ITW GSE med de ressourcer og kompetencer, som giver mening for dem at få koblet på samarbejdet.
Det giver en nærhed, fleksibilitet og forståelse, som skaber de bedste forudsætninger for et stærkt samarbejde og mærkbare resultater til følge.