Exodraft Group
Strategisk rådgivning om rebranding efter fusion af flere virksomheder
Exodraft Group er en fusioneret gruppe af divisioner med det fælles mål at optimere energiforbruget. Én division fokuserer på integrerede varmeløsninger, en anden sikrer optimal udnyttelse af varmeanlæg, og den tredje koncentrerer sig om renere afbrænding via røgsugere.
Exodraft har meget på hjertet, og den fortælling skulle Morningbound hjælpe med at fortælle og digitalisere.
Øget synlighed og intern klarhed
Antal brandsøgninger de sidste 12 mdr.
6130
søgninger
Antal medarbejdere informeret om fusionen
70
pers.
Resultater, som bringer Exodraft fremad
Resultaterne af samarbejdet har været mange, og vi vil især fremhæve:
- Hurtig omsætning af digital strategi og forretningsudvikling til konkret eksekvering inden for både online marketingindsatser og udvikling.
- Et fleksibelt samarbejde, hvor vi hurtigt kan tilpasse os Exodrafts behov og levere på deres forespørgsler. Derudover kan vi tilbyde præcis de kompetencer, der kræves til opgaven – én måned kan behovet være målrettet eksekvering af online marketing på LinkedIn, mens det næste kan være strategisk rådgivning på et højere niveau inden for forretningsudvikling.
- En central rolle som digital strategisk rådgiver med et tæt samarbejde i Exodrafts maskinrum, hvor vi kobler deres brancheindsigt med vores erfaring inden for digitalisering.
De løbende resultater i en langvarig proces er vigtige for at anerkende de centrale milepæle mellem start og mål og se, hvor langt vi faktisk er nået.
“Morningbound er et meget kompetent digitalt marketingbureau med nørdede men stadig brede online marketingkompetencer.”
Anders Haugaard
CEO, Exodraft Group
Virksomhedens hjemmeside er central i en rebranding
Det er vores erfaring, at websites har en manifesterende effekt for både interne som eksterne interessenter, så det var et oplagt sted at starte.
Sideløbende med denne planlægning fik vi i fællesskab lagt linjerne for den overordnede digitale strategi for kommunikationen – herunder hvilke digitale marketingkanaler som Google Ads, Linkedin og SEO, der skulle i spil for at indfri de vigtige kommunikations- og kommercielle målsætninger.
De første websites blev designet, udviklet og klargjort til lancering af Morningtrain, mens vi samtidig udarbejdede en digital strategi for at skabe synergier i digitaliseringen. Dette omfattede blandt andet produktkonfiguratorer til at styrke salgsafdelingen med mere strømlinede processer samt optimering af digitale købsrejser for at styrke Exodrafts konkurrencefordel.
Rebranding krævede tydelighed og en konsistent indsats
I forbindelse med fusionen var der et klart behov for at tydeliggøre kommunikationen på de forskellige webløsninger og samtidig opdatere dem med det nye udtryk.
Desuden skulle kommunikationen omsættes til kommercielle budskaber og indsatsområder, hvor Exodraft skulle anerkendes som en solid leverandør, der både kunne tiltrække forretningsmuligheder gennem brandgenkendelse og inbound-søgninger på deres produkter og tjenester.
Vi hjalp Exodraft med at understøtte denne samlede kommunikation og kommercielle udfordring som en strategisk rådgiver og en slags ekstern marketingafdeling.
Vi har været en slags ekstern marketingafdeling
Ved at fungere som en slags ekstern marketingafdeling for Exodraft har de fået fleksibilitet og eksekvering fra dag ét. Vores rolle har sikret, at de kunne trække på en bred vifte af online marketing- og digitaliseringsydelser, præcist når behovet opstod.
I stedet for faste, langvarige aftaler på eksempelvis SEO og Google Ads – hvor behovet kan variere fra måned til måned – har vi på denne måde gjort det muligt at tilpasse indsatsen løbende. Inden for den aftalte budgetramme har vi sikret, at de rette kompetencer var i spil, så ressourcerne altid blev brugt optimalt.
En del af samarbejdet indebærer desuden, at flere af Exodrafts kontaktpersoner i perioder har siddet fysisk på vores kontor og arbejdet sammen med vores team – eller vi er kommet til dem. Det har skabt en stærk koordinering og et smidigt workflow mellem begge teams.