Bluebeam
International B2B lead-generering
Bluebeam er en international vækstvirksomhed, som skaber mere effektivt samarbejde for store virksomheder i byggebranchen med digitale opmålingsværktøjer.
De ønskede deres digitale opmålingsværktøjer bredt ud til flere internationale kunder, og vi blev inviteret med som bureau-partner.
Global digital strategi og inbound marketing
Sammenhængen mellem vores digitale strategi og den konkrete eksekvering i den primære digitale marketingkanal – Google Ads – var vigtig for, at den internationale marketingindsats i sidste ende også kunne mærkes i salgsafdelingen.
Ved at turde udvide og eksperimentere i Google Ads med udvidelse af søgeord identificerede vi nye målgrupper. Vi identificerede også, hvilke målgrupper, som hyppigst skrev sig op til trials af Bluebeams produkt.
Bluebeam havde derfor en klar målsætning om at opnå langt flere leads / trial downloads i de nordiske lande – Danmark, Norge og Sverige. De ved nemlig, at når byggevirksomheder først har prøvet Revu – så bliver de ved.
Der lå dermed en stor mission i at udvide den digitale indsats for at opnå flere leads og trials. Samtidig søgte Bluebeam en performance marketing partner, som kunne indgå i tæt dialog med det tilknyttede brandingbureau.
Morningbound blev budt til bordet som samarbejdspartner på leadgenerering, hvor SEO og Google Ads kom i fokus.
Vi har samarbejdet med Morningbound siden 2019, og senest gik vi ind i Norge som marked, hvor vi allerede nu indfrier +100 relevante månedlige signups til vores system. Vi har en løbende stærk dialog, hvor vi planlægger og eksekverer på de næste skridt i vores digitale strategi
International marketingindsats der understøttede produktsalget
Marketingindsatsen blev desuden styrket med en web-indsats, hvor der blev skabt specifikke landingssider til de forskellige produktkategorier, som øgede konverteringsraten. Denne blev løbende direkte evaluereret sammen med salgsorganisationen i Bluebeam for at sikre, at marketingindsatsen drev den gode forretning frem.
Foruden at jage den mest købsladede trafik iværksatte vi også en top-funnel indsats med bl.a. display annoncering, YouTube-annoncering og Discovery-annoncering. Dette blev kombineret med en SEO-indsats med det formål at skabe ny trafik på prospects og forklare denne målgruppe, hvordan Bluebeams produkt kan hjælpe med at løse de forskellige pains i disse større byggeprojekter via digitalisering.
Slutteligt blev indsatsen krydret med, at den globale marketingplan blev oversat korrekt til andre sprog og indsatser i de andre nordiske lande.
Mange interessanter kræver god kommunikation
En afgørende faktor for, at denne internationale marketingindsats lykkedes så godt, var, at sammenspillet mellem Bluebeam, brandingbureauet og Morningbound blev prioriteret i høj grad. Det gav den røde sammenhængende tråd mellem de forskellige indsatser og den globale strategi.
Dette sammenspil blev styrket via hyppige sparringsmøder mellem alle parter for at sikre, at kommunikationen og eksekveringen på de digitale indsatser gik efter planen.
Resultater, som øgede kendskabsgraden
Resultaterne underbygger den globale digitale strategi og handlingsplan, som blev omdannet til effektivt samarbejde og eksekvering.
Især de følgende 3 milepæle var af stor betydning;
- Massiv vækst i antal downloadede trials i både Danmark, Sverige og Norge. De leads, som markedsføringen giver, er af høj kvalitet og til glæde for sælgerne.
- Vi har i fællesskab udforsket og skabt nye markeder for Bluebeam igennem nye, forretningskritiske søgeord.
- En solid proces omkring implementeringen af den globale strategi, hvor vi samarbejder med branding-bureauet for at sikre en overensstemmende omni-channel strategi.