Content
7. november 2025
Størrelsesguide til billeder og video på sociale medier
Leder du efter de bedste formater til billeder og video på sociale medier? Så er du landet det helt rigtige sted.

Indhold
Facebook formater Instagram formater TikTok formater Hvorfor format er vigtigt Prøv annonceberegnerDe vigtigste billed- og videoformater på sociale medier (2025)
Her er en opdateret oversigt over de mest relevante formater til organisk og paid social:
Facebook billed- og videoformater:
- Opslag (organisk) — 4:5 · 1080 × 1350 px
- Opslag (annoncer) — 1:1 · 1080 × 1080 px
- Stories/Reels (begge) — 9:16 · 1080 × 1920 px
Instagram billed- og videoformater:
- Opslag (organisk) — 4:5 · 1080 × 1350 px
- Opslag (annoncer) — 1:1 · 1080 × 1080 px
- Stories/Reels (begge) — 9:16 · 1080 × 1920 px
TikTok billed- og videoformater:
- Video (organisk + annoncer) — 9:16 · 1080 × 1920 px
LinkedIn billed- og videoformater:
- Video (organisk + annoncer) — 4:5 · 1080 × 1350 px
- Opslag (organisk) — 4:5 · 1080 × 1350 px
- Opslag (annoncer) — 4:5 · 1080 × 1350 px

Hvorfor billedformatet har mere at sige, end du måske tror
Når du bruger det optimale format til den rette placering, optimerer du den plads, dit indhold optager på skærmen. Det giver:
- Større sandsynlighed for at brugeren stopper op
- Bedre mulighed for at levere dit budskab
- Potentielt lavere klikpriser og højere CTR
Især når du arbejder med paid social, kan det betale sig at teste forskellige formater, for det handler ikke kun om indholdet men også om, hvordan det vises.
Prøv også vores annonceeffektivitetsberegner
Uanset hvor godt dit indhold er tilpasset formaterne, har dit annoncebudget stadig stor betydning for, hvor langt du når ud, og hvad du får igen.
Med vores annonceeffektivitetsberegner kan du hurtigt få overblik over:
- Hvor mange visninger og klik du kan forvente for dit budget
- Hvad din gennemsnitlige pris pr. klik og konvertering bliver
- Hvordan forskellige budgetscenarier påvirker din performance
Beregneren er nem at bruge – du indtaster bare dit budget og nogle få nøgletal, så får du straks et realistisk estimat.
Bemærk: Ovenstående resultater er et gennemsnit, som vi fandt ved at analysere på tværs af kunder, markeder og brancher. Alle cases er forskellige, og det vil tallene også være.


Få et nørdet blik på din forretning
Klar til marketing
uden bullshit?
Lad os tage en ærlig snak om dit digitale potentiale. Du får brugbare indsigter og konkrete forslag til, hvordan vi sammen kan skabe målbare resultater.

