Tracking

14. september 2023

Spor virksomheders færden på din hjemmeside med Leadfeeder

Indhold

Hvad er leadfeeder Hvad kan dataen? Anbefalede værktøjer

Hvad er leadfeeder?

Leadfeeder er et værktøj, der giver virksomheder mulighed for at spore og identificere hvilke virksomheder, som de besøgende hjemmesiden sidder i.

Det gør værktøjet ved at scanne IP-adresserne på alle brugere på dit site og matche det op imod en erhvervsdatabase.

Herefter kan Leadfeeder fortælle dig, hvilke virksomheder der besøger dit site, hvilke sider de ser på, og hvor længe de bliver.

Dette værktøj er særligt relevant for virksomheder med en proaktiv salgsafdeling, der ønsker at generere flere lunkne leads. Det er selvsagt udelukkende interessant for B2B-virksomheder, da det kun identificerer erhvervsvirksomheder.

Hvad kan du bruge dataen til?

Leadfeeder giver dig værdifuld information, som du kan bruge til at optimere din salgsproces og øge din konverteringsrate.

Nedenfor er nogle ideer til, hvordan du kan bruge dataen fra Leadfeeder:

Identificer interesserede virksomheder

Ved at bruge dataen fra Leadfeeder kan du se, hvilke virksomheder der faktisk har vist interesse for dit brand. Det giver dig mulighed for at række ud til disse virksomheder og tilbyde dem dine produkter eller services.

Integrer dataen i Google Analytics 4

Ved at importere dataen fra Leadfeeder til Google Analytics 4 kan du prioritere og sammenligne kanaler.

Dette hjælper dig med at forstå, hvilke kanaler der er mest effektive i at generere besøg fra de rigtige virksomheder.

Optimer dine annoncer

Ved at se i Leadfeeder, hvilke kampagner eller annoncegrupper der har leveret besøgende fra specifikke virksomheder, kan du identificere, hvilke annoncer der er mest effektive.

Dette er særligt nyttigt, hvis du kun modtager få leads hver måned.

Målret dine annoncer på LinkedIn

Leadfeeder giver dig mulighed for at eksportere en liste over de virksomheder, der har besøgt din hjemmeside.

Du kan uploade denne email liste til LinkedIn og dermed bruge denne liste til at målrette dine annoncer på LinkedIn og nå ud til de virksomheder, der allerede har vist interesse for dit brand.

Dette er en gylden mulighed for at skærpe ens indsatser fra LinkedIn kampagner.

Identificering af mulige weboptimeringer

Du kan bruge informationerne leadfeeder giver dig, til at optimere din hjemmesides indhold og struktur.

Du kan bl.a. se:

  • Er der er en specifik branche, hvor I får besøg af mange spændende virksomheder, så skal I overveje at ”cater” mere til dem. F.eks. ved at have et filter på dine cases som er til deres branche, have en branche side, hvor du taler om hvordan du løser udfordringer i netop denne branche m.m. 
  • Hvilken type indhold, som spændende virksomheder er interesseret i. Er det f.eks. dine cases, nyheder eller noget helt andet – så skal disse jo være mere tydelige på hjemmesiden.
  • Hvilken rejse har de besøgende været på.
  • Er der nogen døde ender på din hjemmeside hvor flere strander.

Anbefalede værktøjer og deres forskelle

Der er flere værktøjer til rådighed, der kan hjælpe dig med at spore og identificere besøgende på dit site. To af de mest populære er Leadfeeder og VisitorQue. Her er en sammenligning af de to værktøjer.

VærktøjLeadfeederVisitor Queue
DatateamStortMindre
PrisFra 1.040,-/md.Fra 260,-/md.
Gratis trialNejJa

Leadfeeder har et stort datateam, der sikrer det bedst mulige overblik over dine besøgende. Det er dog også dyrere end Visitor Queue.

Visitor Queue har et mindre datateam, men til gengæld er værktøjet mere end 3 gange billigere og mere villige til at give gratis prøveperioder.

Uanset hvilket værktøj du vælger, får du mulighed for at følge med i, hvilke virksomheder der besøger dit site, og hvilke sider de ser på.

Du kan også filtrere dataen efter industri, trafikkanal, kampagne osv. Begge værktøjer giver dig mulighed for at eksportere dataen og integrere den i din salgsproces.

Der er en ret intutiv guide til opsætningen af begge tools, men står du og bøvler med opsætningen, så kan vi i Morningbound klare det, for den nette som af 3.500 DKK – som engangsbetaling, og så virker softwaren bare (eksklusiv licens selvfølgelig).

Relaterede indlæg

Hvornår bør du arbejde med leadscoring og leadtracking?

Hvad er GBRAID og WBRAID?

Relaterede indlæg

Hvornår bør du arbejde med leadscoring og leadtracking?

Hvad er GBRAID og WBRAID?

KONTAKT OS

Første skridt i din forretningsudvikling

Tøv ikke - vi er altid klar på en snak!

Vi sidder bare og venter på dit kald: +45 70 60 47 34

(Ønsker du at søge et job, så skal du henvende dig via vores karriereside for at komme i betragtning)

Dampfærgevej 27-29 st.
2100 København Ø
Rugårdsvej 55A 1. TV
5000 Odense C
Find kontaktperson
Skriv til os
Book et møde
Tilmeld nyhedsbrev
Job og Karriere
Skriv til os

Første skridt i din forretningsudvikling






    Du er en stjerne!

    Tak for din besked

    Vi vender tilbage hurtigst muligt.
    Rigtig god dag ☀️

    Book møde

    Snak med os når det passer dig bedst!

    Hvonår?

    Vælg dato

    Ledige tider

    Book møde

    Tak! - Vi skal bare lige vide lidt mere om dig






      Du er en stjerne!

      Tak for din besked

      Vi vender tilbage hurtigst muligt.
      Rigtig god dag ☀️

      Tilmeld nyhedsbrev

      Få de seneste nyheder og trends




        Du er en stjerne!

        Tak for din tilmelding

        Du er nu tilmeldt vores nyhedsbrev.
        Rigtig god dag ☀️