Bluebeam

International B2B lead-generering

Bluebeam er en international vækstvirksomhed, som skaber mere effektivt samarbejde for store virksomheder i byggebranchen med digitale opmålingsværktøjer.

De ønskede deres digitale opmålingsværktøjer bredt ud til flere internationale kunder, og vi blev inviteret med som bureau-partner.

Udfordringen

Bluebeam vidste, at de havde et virkelig godt produkt. Deres system Revu gør det nemlig nemt og tidseffektivt at afgive tilbud på store byggeprojekter. Der var bare ikke nok, som kendte og brugte det.

Planen

En væsentlig del af inbound marketing indsatsen blev en massiv udvidelse af søgeord med relevante, danske, svenske og norske søgetermer på Google Ads for at identificere nye, købsladede søgeord for Bluebeam.
Det skulle skabe relevante signups fra de forskellige typer af beslutningstagere, som var i markedet efter deres type af løsning.

Resultatet

Resultatet blev markant vækst i trial-signups og øget sammenspil for global strategi, og resultaterne blev tydelige allerede få måneder inde i samarbejdet, hvor vi havde opnået flere milepæle.

Indhold

Baggrund Planen Samarbejdet Resultatet Teamet bag

Global digital strategi og inbound marketing

Sammenhængen mellem vores digitale strategi og den konkrete eksekvering i den primære digitale marketingkanal – Google Ads – var vigtig for, at den internationale marketingindsats i sidste ende også kunne mærkes i salgsafdelingen.

Ved at turde udvide og eksperimentere i Google Ads med udvidelse af søgeord identificerede vi nye målgrupper. Vi identificerede også, hvilke målgrupper, som hyppigst skrev sig op til trials af Bluebeams produkt.

Bluebeam havde derfor en klar målsætning om at opnå langt flere leads / trial downloads i de nordiske lande – Danmark, Norge og Sverige. De ved nemlig, at når byggevirksomheder først har prøvet Revu – så bliver de ved.

Der lå dermed en stor mission i at udvide den digitale indsats for at opnå flere leads og trials. Samtidig søgte Bluebeam en performance marketing partner, som kunne indgå i tæt dialog med det tilknyttede brandingbureau.

Morningbound blev budt til bordet som samarbejdspartner på leadgenerering, hvor SEO og Google Ads kom i fokus.


Vi har samarbejdet med Morningbound siden 2019, og senest gik vi ind i Norge som marked, hvor vi allerede nu indfrier +100 relevante månedlige signups til vores system. Vi har en løbende stærk dialog, hvor vi planlægger og eksekverer på de næste skridt i vores digitale strategi

Marketing ansvarlig i Bluebeam

Jannike


International marketingindsats der understøttede produktsalget

Marketingindsatsen blev desuden styrket med en web-indsats, hvor der blev skabt specifikke landingssider til de forskellige produktkategorier, som øgede konverteringsraten. Denne blev løbende direkte evaluereret sammen med salgsorganisationen i Bluebeam for at sikre, at marketingindsatsen drev den gode forretning frem.

Foruden at jage den mest købsladede trafik iværksatte vi også en top-funnel indsats med bl.a. display annoncering, YouTube-annoncering og Discovery-annoncering. Dette blev kombineret med en SEO-indsats med det formål at skabe ny trafik på prospects og forklare denne målgruppe, hvordan Bluebeams produkt kan hjælpe med at løse de forskellige pains i disse større byggeprojekter via digitalisering.

Slutteligt blev indsatsen krydret med, at den globale marketingplan blev oversat korrekt til andre sprog og indsatser i de andre nordiske lande.

Mange interessanter kræver god kommunikation

En afgørende faktor for, at denne internationale marketingindsats lykkedes så godt, var, at sammenspillet mellem Bluebeam, brandingbureauet og Morningbound blev prioriteret i høj grad. Det gav den røde sammenhængende tråd mellem de forskellige indsatser og den globale strategi.

Dette sammenspil blev styrket via hyppige sparringsmøder mellem alle parter for at sikre, at kommunikationen og eksekveringen på de digitale indsatser gik efter planen.

Resultater, som øgede kendskabsgraden

Resultaterne underbygger den globale digitale strategi og handlingsplan, som blev omdannet til effektivt samarbejde og eksekvering.

Især de følgende 3 milepæle var af stor betydning;

  1. Massiv vækst i antal downloadede trials i både Danmark, Sverige og Norge. De leads, som markedsføringen giver, er af høj kvalitet og til glæde for sælgerne.
  2. Vi har i fællesskab udforsket og skabt nye markeder for Bluebeam igennem nye, forretningskritiske søgeord.
  3. En solid proces omkring implementeringen af den globale strategi, hvor vi samarbejder med branding-bureauet for at sikre en overensstemmende omni-channel strategi.

Specialister på denne case

Simon

Simon Lübiç Hedegård

Head of Growth & Partner

Jacob

Jacob Bartholdy

Head of PPC

KONTAKT OS

Første skridt i din forretningsudvikling

Tøv ikke - vi er altid klar på en snak!

Vi sidder bare og venter på dit kald: +45 70 60 47 34

(Ønsker du at søge et job, så skal du henvende dig via vores karriereside for at komme i betragtning)

Dampfærgevej 27-29 st.
2100 København Ø
Rugårdsvej 55A 1. TV
5000 Odense C
Find kontaktperson
Skriv til os
Book et møde
Tilmeld nyhedsbrev
Job og Karriere
Skriv til os

Første skridt i din forretningsudvikling






    Du er en stjerne!

    Tak for din besked

    Vi vender tilbage hurtigst muligt.
    Rigtig god dag ☀️

    Book møde

    Snak med os når det passer dig bedst!

    Hvonår?

    Vælg dato

    Ledige tider

    Book møde

    Tak! - Vi skal bare lige vide lidt mere om dig






      Du er en stjerne!

      Tak for din besked

      Vi vender tilbage hurtigst muligt.
      Rigtig god dag ☀️

      Tilmeld nyhedsbrev

      Få de seneste nyheder og trends




        Du er en stjerne!

        Tak for din tilmelding

        Du er nu tilmeldt vores nyhedsbrev.
        Rigtig god dag ☀️