Strategi
26. januar 2016
Sådan får du salg via din emailsignatur
Hvad skal du være opmærksom på i din emailsignatur?
Jeg vil mene, at man skal passe på med at være for sælgende i sin signatur, men det afhænger jo selvfølgelig af branche og personlige holdninger på området. Jeg synes selv, at vores eksempel holder sig i et godt leje. Nogen vil sikkert være uenige.
De fleste af os sender MANGE emails dagligt. Det er altså et sted, hvor utroligt mange mennesker møder os og vores virksomhed. Netop det er det et oplagt sted at gøre opmærksom på et produkt eller lignende.
Lav en smart grafisk signatur
Jeg synes personligt, at det betyder noget, at folk har en signatur, der er pænt opsat. Det er rigtig nok at den ikke vil kunne læses på alle enheder, men de signaturer vi har lavet, kører fint på de fleste enheder og programmer.
Så første skridt er, at lave en indbydende signatur. Der er mange eksempler. Her hos Morningbound ser de således ud:
Du kan bruge denne hjemmeside, til at lave din egen signatur: mysignature.io
Se hvor mange der klikker på din emailsignatur
Nu bliver det smart!!
Hvis du også vil linke til dit website som jeg har gjort i min, kan du måle hvor mange der faktisk kommer forbi via din mail, så du kan se helt præcist hvor mange der klikker.
- Find det link frem du vil bruge (fx https://ditlink.dk)
- Indfør nu linket i Googles URL builder – der er flere ting som skal udfyldes, men hvis du er i tvivl, så bare skriv det der giver mening. (guide kommer her på bloggen)
- Brug nu det nye link du får i din signatur (ser fx sådan her ud: https://ditlink.dk?utm_campaign=emailfooter &utm_medium=email&utm_source=emailsig)
- Gå ind i Google Analytics (hvis du ikke har det opsat, er det på høje tid!) efter en uges tid.
Jeg tror du vil blive overrasket over, hvor mange, der rent faktisk klikker :).