Konverteringsoptimering flytter forretning

Kunsten at inspirere jeres kunder til køb

Morningbound har i +10 år hjulpet webshops og websites med at øge konverteringsraten på deres webløsninger, så det fulde kunde – og omsætningspotentiale indfries.

Få det meste ud af den webtrafik, I betaler for

Konverteringsoptimering (CRO) handler om at øge det antal af jeres webbesøgende, som tager det næste skridt i købsrejsen hos jer. Det kan enten være ”hårde” konverteringer, hvor kunderne ringer eller skriver til jer for at få et tilbud, eller det kan være ”bløde” konverteringer som f.eks. en tilmelding til jeres nyhedsbrev.

Jeres trafik på websitet vil ofte have kostet budget på f.eks. Google eller Facebook at få ind, og konverteringsoptimering handler derfor om at få det meste ud af dette budget.
F.eks. vil en stigning i jeres konverteringsrate fra 2% til 4% betyde det dobbelte antal konverteringer men for det samme budget til Google og Facebook.

CRO flytter derfor rigtig meget forretning på ofte mindre indsatser.

Se de marketingkanaler, vi bruger til at anskaffe trafik
Tomas Maltha Krogh

“Morningbound er mere end blot et digitalt performancebureau”

“De er nærværende og bygger på personlige relationer, og så er de ualmindeligt dygtige til deres arbejde med at levere effektiv leadgenerering.”

Partner i Bomae
Tomas Maltha Krogh
Forrige
Næste
Tobias Dyhr Gammelgaard

”Morningbound har skabt nogle resultater inden for online markedsføring, som vi ikke før har oplevet.”

“Vores omsætning er steget og vores omkostninger er faldet. Derudover har jeg fået en ny flot hjemmeside. Deres fantastiske hold af ‘nørder’ sørger for hele tiden at optimere på vores løsning, og overholder alle aftaler.”

Adm. Direktør i City Bowling
Tobias Dyhr Gammelgaard
Forrige
Næste

KONVERTERINGSOPTIMERING HANDLER OM DATA

Analyse og data danner fundamentet

En grundsten i konverteringsoptimering er at sikre, at der indhentes og analyseres den relevante data fra jeres webløsning. Ud fra dette kan vi beregne jeres nuværende konverteringsrate på tværs af flere produkt- og ydelsestyper.
Vi vil kunne se, på hvilke punkter jeres webløsning klarer sig godt, og hvor en kærlig hånd vil kunne løfte konverteringsraten for jer.

Denne samlede analyse vil vi kombinere med vores erfaring fra lignende cases til at vurdere, hvor meget det er muligt at løfte jeres konverteringsrate og skitsere denne effekt for jer. Således kan vi bygge en klar business case på, hvor hurtigt investeringen i denne konverteringsoptimering hos Morningbound vil tjene sig hjem.

Hvad virker?

Indsatser der løfter konverteringsraten

Her er seks effektfulde indsatser til at forbedre konverteringsraten, som er procentdelen af jeres webbesøgende, der udfører den ønskede konverterende handling på jeres webløsning.

mouse-pointermouse-pointer (1)

Effektfulde CTA’er

CTA’er står for Call-to-actions. Det er elementer på jeres landingsider, der opfordrer den webbesøgende til at tage handling. Det kan være et ”kontakt os”, ”book møde” eller ”læs mere om produktet”. Det er nøje placerede sektioner på jeres website, som understøtter og inspirerer den webbesøgende til ikke forlade websitet uforløst.

thumbs-up (1)thumbs-up

Troværdigt social proof

Mennesker handler med mennesker, og troværdighed spiller en stor rolle her. Social proof handler derfor om at synliggøre, hvem der tidligere har handlet hos jer, og hvor tilfredse de har været. Som B2B virksomhed kan I flage med store brands og casevideoer, og som B2C kan I f.eks. fremvise jeres Trustpilot og tilknyttede anmeldelser.

clockclock (1)

Hurtig loadtid og mobilvenlighed

Websitets tekniske grundlag skal fungere, ellers påvirker det direkte negativt på konverteringsraten. Der skal arbejdes på at opnå en hurtig loadtid for websitet, og der skal være optimeret mod samtlige populære platforme som tablets og smartphone.

awardaward (1)

Intuitivt design & UX

Intuitivt design og UX handler ofte om, at designet understøtter den ønskede kunderejse ved at være inspirerende og ikke mindst overskueligt. Det handler om den rette visualisering og prioritering af den rækkefølge, som websitet præsenterer produkter eller ydelser i.

credit-cardcredit-card (1)

Kort og godt købsflow

Uanset om I er en B2C webshop med et check-out-flow eller en B2B virksomhed med ”book møde med sælger” flow, skal det være hurtigt og nemt at komme i mål for jeres potentielle kunder. Det handler om begrænsningens kunst ift. hvor meget information, de potentielle kunder skal igennem, før de modtager en ordrebekræftelse.

align-center (1)align-center

Visuelt og skriftligt content

Kvaliteten af det visuelle og skriftlige content på jeres webløsning er afgørende for, hvor godt sitet konverterer. Den velskrevne, detaljerede produkttekst kan give jeres kunder det nødvendige skub til at bestille hos jer, og en velproduceret video kan vise de visuelle detaljer, som kan være svære at skrive sig ud af.

Vores tilgang til samarbejdet

Sådan laver vi effektiv konverteringsoptimering

Konverteringsoptimering handler om at forføre og inspirere jeres webbesøgende til at lave de ønskede konverteringer på jeres website, så de lægger deres ordre hos jer.  Vi kombinerer vores indsigter om digitale brugerrejser med vores inhouse skills i design, webudvikling og contentproduktion. Således kan vi både finde frem til de gode ideer til at øge jeres konverteringsrate og få dem implementeret.

Velrenommeret tech-stack

Bevæbnet til tænderne i software

Med Morningbound på jeres hold, så er I sikre på, at jeres webløsning bliver forbedret med de bedste værktøjer på markedet.

Vi har udvalgt den væsentligste tech-stack på markedet til at understøtte de relevante indsatser for, at vi får hævet jeres konverteringsraten til jeres potentiale. 

Primære

Andre værktøjer

landsdækkende & Datadrevet marketingbureau

Digital marketing i København og Odense

Morningbound er et digitalt marketingbureau med to fysiske kontorer i Odense og København, og vi leverer konverteringsoptimering for B2B og B2C kunder i hele landet.

Fællesnævneren for vores kunder er, at de tænder på at bygge og optimere deres forretninger baseret på data og god sans for købmandskab.

Vores ambition er derfor altid at bygge lønsomme business cases med vores kunder, hvor investeringen i vores assistance altid er tjent hurtigt hjem. Derudover ønsker vi at skabe en fælles sult for at jage nye, større mål sammen.

Samarbejde med morningbound

Er du klar til en snak om jeres potentiale?

Så vil vi gøre vores bedste for at levere jer skarpe indsigter og forslag til at rykke jeres forretning til det næste niveau.   

KONTAKT OS

Første skridt i din forretningsudvikling

Tøv ikke - vi er altid klar på en snak!

Vi sidder bare og venter på dit kald: +45 70 60 47 34

(Ønsker du at søge et job, så skal du henvende dig via vores karriereside for at komme i betragtning)

Dampfærgevej 27-29 st.
2100 København Ø
Rugårdsvej 55A 1. TV
5000 Odense C
Find kontaktperson
Skriv til os
Book et møde
Tilmeld nyhedsbrev
Job og Karriere
Skriv til os

Første skridt i din forretningsudvikling






    Du er en stjerne!

    Tak for din besked

    Vi vender tilbage hurtigst muligt.
    Rigtig god dag ☀️

    Book møde

    Snak med os når det passer dig bedst!

    Hvonår?

    Vælg dato

    Ledige tider

    Book møde

    Tak! - Vi skal bare lige vide lidt mere om dig






      Du er en stjerne!

      Tak for din besked

      Vi vender tilbage hurtigst muligt.
      Rigtig god dag ☀️

      Tilmeld nyhedsbrev

      Få de seneste nyheder og trends




        Du er en stjerne!

        Tak for din tilmelding

        Du er nu tilmeldt vores nyhedsbrev.
        Rigtig god dag ☀️