Sind Ungdom
Ny brandbook og oversættelse til performance marketing
SIND Ungdom er en dansk NGO, som hjælper unge med psykisk sårbarhed ved at tilbyde den fællesskaber rundt omkring i hele landet.
Vi hjalp dem med, at finde flere frivillige og unge til deres fællesskaber gennem sociale medier ved at løfte deres brandkommunikation, value proposition og en målrettet paid social indsats.

Bedre materiale bedre resultater
Skarpere kommunikation løfter performance
Omkostning per henvendelse faldt med
Prisen blev en 1/4 per henvendelse af hvad den havde været tidligere
-76
%
Øget antal henvendelser
Der kommer næsten 1/3 flere henvendelser.
+29
%
Resultaterne følger den skærpede indsats
Allerede efter kun to kampagner, som benyttede den nye skarpere kommunikation baseret på den nye brandbook, talte resultaterne for sig selv. Den nye kommunikation løfter resultaterne af indsatserne på sociale medier signifikant.
Det kommer til udtryk ved et øget antal henvendelser – ovenikøbet med en lavere pris per stk. Og SIND Ungdom er kun lige begyndt at arbejde med det nye materiale.
I processen opsatte vi et målretningssetup i Meta (Facebook og Instagram), som gjorde det nemt og effektivt for medarbejderne hos SIND Ungdom bare at producere nyt indhold og skifte det ud i kampagnerne løbende uden at skulle nørkle med teknikken.
Dette gør det muligt for SIND Ungdom at producere flere kampagner og dermed løfte deres resultater.
Se SIND Ungdoms nye brandbook.





Fra workshop til færdigt materiale
Vi lagde ud med en stor workshop, hvor vi igennem en række faciliterede øvelser kunne hive essens ud omkring “hvad er SIND Ungdom, hvorfor gør de det, de gør, hvem er de til for, og hvad får man ud af det”.
Vi tog noterne fra workshoppen og oversatte det til et brandløfte, historien bag, tagline og value proposition, som vi så kørte en iterativ proces på for at forfine sammen med de gode folk hos SIND Ungdom.
Da disse ting stog klar, oversatte vi denne brandkommunikation til visuel formidling igennem en opdateret visuel identitet, hvor vi bl.a. kom omkring:
- Nyt logo
- Font og farver
- Billedstil
- Grafiske elementer
- Do’s and don’ts på sociale medier.
Alt I alt stod SIND Ungdom bl.a. tilbage med:
- Brandbook
- Designmanual
- Ny visuel identitet
- Value proposition
- Tone of voice
- Grafiske elementer
- Oversættelse til SoMe