Maersk broker
Content creation der tilfredsstiller mennesker og Google
Maersk Broker ønskede i forbindelse med deres nye website at optimere alt deres content og skære ned i tekstmængden.
Fokusområderne var, at sproget skulle leve op til standarderne inden for britisk engelsk, og det skulle følge deres tone of voice. Slutteligt skulle teksterne være SEO-optimerede, så den fulde værdi på Google også blevet hentet.
Godt indhold forbedrer brugeroplevelsen
Når man får et nyt website, er det ikke kun designet, der er vigtigt for brugeroplevelsen. Teksten og de sproglige budskaber har stor betydning for, hvordan dit nye website kommer til at performe – både i de besøgendes og Googles øjne.
Derfor er der meget at vinde ved at få udarbejdet det helt gode tekstindhold, som tager højde for begge parametre.
I Maersk Brokers tilfælde var teksterne meget lange og formelle. De ønskede derfor, at de nye tekster blev mere scanbare og overskuelige, så læseren hurtigt kunne finde ud af, hvad det drejede sig om.
Maersk Broker ønskede derfor, at deres content blev mere strømlinet og ensrettet i tonen – her med fokus på, at det hele skulle være skrevet på britisk engelsk, samt at teksterne skulle være mere brugervenlige – både for mennesker og Google.
Vi griber, hvor du slipper
Det gode samarbejde er ofte vigtigt i fælles content creation opgaver, da kunden som ekseprt på sit forretningsområde ofte vil være vigtig at inddrage.
Således agerer Morningbound ofte detektiv og får “interviewet” de relevante kolleger hos kunden for, at de skrevne tekster får al den nødvendige faglighed med, som efterfølgende skal gøres brugervenlige for mennesker og Google.
I Maersk Brokers tilfælde var der derudover en effektiv løbende proces med at få overleveret de forskellige stykker tekstindhold til udviklings-websitet, så teksterne var implementeret på samme tid, som det nye website stod færdigt.
Da vi gik i gang med selve tekstproduktionen, sikrede vi desuden løbende, at teksterne holdt sig inden for de rammer, der var lagt for længden af teksterne.
En anden vigtig del af processen var at have helt styr på, hvilke ønsker Maersk Broker havde til de nye tekster. Derfor fik de også den første tekst til godkendelse, så de kunne sikre, at vi havde forstået deres ønsker til fulde.
Derudover lå der en stor gevinst for Maersk Broker i, at al det skrevne indhold var skrevet både med tanke for de faktiske web-besøgende men også Google crawl-robotter.
Således højnede teksterne både den faktiske brugeroplevelse men også mulighederne for at rangere højere på Google på de beskrevne områder, fordi Google korrekt kunne indeksere websitet.